کشاورزی و دامپروری

قیمت جوجه یکروزه کاهشی شد/ تولید ۵۸۰ هزار تن مرغ در تابستان



به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت: در راستای افزایش تولید گوشت مرغ در کشور و با توجه به محدودیت‌های تولید جوجه یکروزه و همچنین محدودیت‌های تولید تخم مرغ نطفه‌دار، اجازه واردات تخم مرغ نطفه دار داده شده است،

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش خصوصی از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرد که حدود ۱۰ میلیون تخم‌مرغ نطفه دار برای زنجیره خودشان وارد و جوجه یکروزه تولید کنند تا بتوانند تولید گوشت و مرغ خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت جوجه یکروزه طی مدت اخیر، وزارت جهاد کشاورزی با درخواست آنها موافقت کرد و به تعداد ۱۰ میلیون تخم مرغ نطفه دار مجوز واردات داد که از این میزان تاکنون حدود ۵ میلیون ۸۰۰ هزار تخم مرغ وارد و در دستگاه خوابیده شده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: مقدار تخم مرغ وارد شده به حدی نیست که جوجه آن وارد بازار شود و فقط در زنجیره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی، قیمت جوجه در این هفته کاهشی بوده و نزدیک به قیمت مصوب شده است. تصور می‌کنیم که اگر قیمت‌ها به نرخ مصوب نزدیک شود دیگر واردات توجیه اقتصادی برای زنجیره‌ها نداشته باشد.

آقامیری گفت: یکی از شرکت‌های زنجیره‌ای درخواست واردات تخم مرغ نطفه دار داشت و باقی شرکت‌ها نیز هم می‌توانند درخواست بدهند و مانعی در این زمینه وجود ندارد. البته محدودیت دستگاه برای خواباندن تخم‌مرغ وجود دارد. بنابراین نیاز است که پیش از واردات هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا واردات کشور را با مازاد تولید مواجه نمی‌کند؟ افزود: طبق برنامه اجازه واردات داده شده است. هیچ نگرانی در زمینه مازاد مرغ نداریم. تولیدکنندگان نیز نگران تولید نباشد، زیرا مرغ‌های مازاد تولیدی در داخل را خریداری می‌کنیم. تصمیم داریم که حتی برای ذخایر هم از داخل خرید کنیم. بنابراین به دنبال افزایش تولید هستیم.

وی گفت: در خرداد ماه متوسط تولید مرغ حداقل ۱۸۵ هزار تن خواهد بود. در این ماه حدود پنج هزار تن مازاد تولید داریم. در تیرماه حدود ۱۹۳ هزار تن، در مردادماه ۱۹۵ هزار تن و در شهریورماه نیز ۲۰۰ هزار تن مرغ تولید خواهد شد. متوسط مصرف نیز ماهیانه ۱۸۰ هزار تن است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه