دسته‌بندی نشده

اعدام با روش جدید در آمریکا!



به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک قاضی فدرال در آمریکا چراغ سبز لازم برای اجرای اولین حکم اعدام با استفاده از گاز نیتروژن را صادر کرده است.

این حکم قرار است در ماه جاری میلادی در ایالت آلاباما اجرا شود. وکلای متهم می‌گویند ایالت آلاباما قرار است از موکل آنها به عنوان نمونه آزمایشی استفادهکند.

«کنث اوژن اسمیث» که ۵۸ سال سن دارد در سال ۱۹۸۸ با همدستی یک فرد مجرم دیگر همسر یک واعظ مذهبی را در ازای دریافت ۱۰۰۰ دلار برای هر کدام به قتل رساند.

«راستین هوفاکر»، قاضی آمریکایی روز چهارشنبه با توقف اجرای حکم اعدام اسمیث موافقت نکرد. این حکم در حال حاضر قرار است روز ۲۵ ژانویه به اجرا درآید.

در یک جلسه استماع که قبل از اعلام تصمیم قاضی برگزار شد دادستان کل ایالت آلاباما درباره شیوه جدید اجرای حکم اعدام گفت که این روش باعث خواهد شد «ظرف چند ثانیه فرد بیهوش شده و ظرف چند دقیقه دچار مرگ شود.»

مقام‌های ایالت آلاباما برای تأیید این اظهارات به سوانح صنعتی اشاره کرده‌اند که در جریان آن افرادی که در معرض تراکم بالای گاز نیتروژن قرار می‌گیرند به فاصله کوتاهی جانشان را ازدست می‌دهند.

تیم وکلای اسمیت با وجود این گفته‌اند که روش جدید پر از ناشناخته‌ها است و اجرای آن ممکن است نقض قانون اساسی برای منع مجازات‌های بی‌رحمانه و غیرمعمول باشد.

گاز نیتروژن که ۷۸ درصد از هوای تنفس انسان‌ها را تشکیل می‌دهد در سطوح تراکم بالا باعث مرگ می‌شود. دو ایالت دیگر آمریکا یعنی ایالت‌های می‌سی‌سی‌پی و اوکلاهاما نیز اعدام با نیتروژن را مجاز کرده‌اند.



منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه