عمران و اشتغال

خدمات فرودگاه‌ها باید نشان‌دهنده احترام به حقوق مسافر باشد



مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر توجه به آئین‌نامه حقوق مسافر در فرودگاه‌های سراسر کشور گفت: نگاه خدمات‌رسانی به مسافران و چشیدن طعم خدمت بی‌منت به مردم ایران باید سیاست اصلی تمام مدیران فرودگاهی کشور باشد.

به گزارش ایسنا، رضا نخجوانی در هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور که با محوریت هماهنگی اربعین حسینی برگزار شد، به سیاست‌های جدید مدیریتی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اشاره کرد و گفت: نگاه خدمات‌رسانی به مسافران و چشیدن طعم خدمت بی‌منت به مردم ایران یکی از سیاست‌های اصلی ماست. با توجه به اینکه فرودگاه‌ها با تسهیلات فرودگاهی مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرند، باید نظارت دقیقی بر کیفیت خدمات فرودگاهی صورت گیرد تا مسافر از ما رنجیده‌خاطر نشود.

وی بر توجه ویژه به آئین‌نامه حقوق مسافر در سطح فرودگاه‌های کشور تاکید کرد و ادامه داد: در راستای توجه ویژه به این آئین‌نامه، باید نظارت دقیقی بر کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت‌های هندلینگ طرف قرارداد با شرکت فرودگاه‌ها انجام شود چراکه این خدمات در رضایت مسافران تاثیر مستقیم داشته و تمامی خدمات فرودگاهی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ بنابراین در صورت افت کیفیت خدمات، از نگاه ما، شرکت هندلینگ صلاحیت فنی برای ارائه خدمات را از دست می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: مجموعه خدمات فرودگاه‌ها باید مبین احترام به حقوق مسافر باشد در این راستا، مدیریت و کاهش ایستایی در ترمینال‌ها و نمایش تاخیر در نمایشگرها حائز اهمیت است.

نخجوانی دیگر محور اصلی فعالیت‌های شرکت را «فرهنگ ایمنی، سیستم مدیریت ایمنی و پایش انطباق‌ها» عنوان کرده و ادامه داد: مفاد نظام‌نامه و شیوه‌نامه‌های مدیریت ایمنی رعایت شده و کمیته‌های ایمنی در جهت رفع یا کاهش ریسک مخاطرات شناسایی‌شده به‌موقع تشکیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تجاری‌سازی و شناسایی فرصت‌های اقتصادی و کاهش هزینه‌ها را ملاک ارزیابی مدیران فرودگاهی دانست و افزود: اصلاح نحوه تعامل مدیران فرودگاه‌ها با مقامات استانی، محلی و نمایندگان مجلس، صرفاً در قالب آئین‌نامه‌ها و سیاست‌های شرکت باشد و در این راستا از ارائه و پذیرش طرح‌های غیرمولد، غیراقتصادی و هزینه‌ساز پرهیز شود.

نخجوانی در ادامه بر تسریع امور، سالم‌سازی و ارتقای فرآیندها با استفاده از هوشمندسازی بر بستر آی‌تی تاکید کرد و افزود: از آنجا که باید خدمات برای مسافران ملموس باشد، می‌طلبد تجهیزات فرودگاهی همچون ایربریج به‌روز و افزوده شود.

وی از دیگر سیاست‌های شرکت فرودگاه‌ها را انضباط شرکتی در همه ارکان دانست و گفت: در این راستا می‌طلبد رفتار سازمانی مدیران الگوی رفتای تمام ارکان قرار گرفته و از ارشادها و راهنمایی دیگران نیز استقبال کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید براینکه اشراف مدیران و عوامل ذی‌حساب بر آئین‌نامه‌های مالی و معاملاتی به‌منظور پیشگیری از بندهای حسابرسی و طرح آن در دیوان محاسبات و دیگر دستگاه‌های نظارتی حائز اهمیت است، اضافه کرد: باید مدیران فرودگاه‌ها همکاری کامل با مراجع نظارتی، نظامی و انتظامی در چارچوب قانون داشته باشند تا مانع از شکل‌گیری پرونده‌های تخلفاتی شوند.

نخجوانی از دیگر سیاست‌های جدید شرکت فرودگاه‌ها را توجه به معیشت کارکنان در تمام سطوح و توسعه منابع‌ انسانی عنوان و تصریح کرد: ضمن قدردانی از مدیران گذشته برای بسترسازی قانون خاص، ‌در حال حاضر پیگیری شبانه‌روزی و مستمر قانون خاص‌ شرکت فرودگاه‌ها را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا تاکنون دو جلسه در کمیسیون اجتماعی دولت برگزار شده و برای به‌نتیجه رسیدن این قانون ظرف مدت کوتاهی، با سازمان اداری و استخدامی و دیگر اجزای دولت در تعامل هستیم.

وی دیگر محور فعالیت‌ها و سیاست‌های جدید را افزایش تعاملات و فعالیت‌های حوزه دیپلماسی و حضور پررنگ در نهادهای بین‌المللی عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر باید برای تقویت و تثبیت جایگاه خود در مجامع بین‌المللی تلاش کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خاتمه بر توجه به متناسب‌سازی محیط‌های فرودگاهی در مناسبت‌های ملی و مذهبی اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های ملی، مذهبی و و فرهنگی باید در محیط‌های فرودگاهی نمود عینی داشته و طراحی‌ها و تزئینات داخل ترمینال‌ها برای مسافران آرامش‌بخش باشد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه