انرژی

سهم ۵۰ درصدی دانش ایرانی در ساخت سکوی میدان گازی مشترک بلال



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، محمد زهیری در آئین تنفیذ قرارداد ساخت عرشه و متعلقات سکوی میدان مشترک بلال با اشاره به اینکه سکوی میدان گازی بلال یک سکوی ۲۴۰۰ تنی است، اظهار کرد: امیدواریم بعد از دو سال این سکو ساخته و نصب شود.

وی ادامه داد: به جز تجهیزات اصلی، طراحی، مهندسی، ساخت، حمل و نصب به‌عهده ماست و بیش از ۵۰ درصد اجزای سکو نیز ساخت داخل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی تأکید کرد: ساخت همه تجهیزات مربوط به سکو شامل سه‌پایه، مشعل، پل میانی و سکو به‌عهده این شرکت است که در یارد خرمشهر ساخته خواهد شد.

زهیری گفت: باید تجهیزات طولانی‌مدت را سفارش‌گذاری کنیم تا طی دو سال ساخت سکو به اتمام برسد.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌هایی که شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در دست اقدام دارد، افزود: در حوزه کارفرمایی پتروپارس، جابه‌جایی سکوی فاز ۱۱ و راه‌اندازی خط لوله این فاز را انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ادامه داد: در حوزه کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس، پروژه جاسک را اجرا می‌کنیم که یک گوی شناور آن نصب شده و گوی شناور ۲ و ۳ نیز در حال آماده‌سازی برای نصب است.

زهیری به احداث خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: در بخش دریا احداث خط لوله تمام شده و در بخش خشکی نیز کار رو به پایان است.

وی به فعالیت شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در میدان‌های مارون ۳ و گچساران اشاره کرد و افزود: در بخش کارفرمایی شرکت فلات قاره، دکل حفاری شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی در میدان رسالت مشغول حفاری است و جکت آن نیز در یارد خرمشهر در حال ساخت است و تا سه ماه دیگر نصب می‌شود، همچنین در فروزان ۲ سکو باید بسازیم که مشکلات قراردادی داشت که در حال حل شدن است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی گفت: در میدان ابوذر یک خط لوله ۷۰ کیلومتری باید احداث شود که لوله‌ها آماه شده است و از مهرماه نصب لوله‌ها را انجام می‌دهیم.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه