انرژی

قطعی برق ۳۲ اداره پرمصرف/درآمد ۵میلیارد دلاری از فاز ۱۱پارس جنوبی



به گزارش خبرنگار مهر، آب و انرژی هفته‌ای پر خبر را پشت سرگذاشت که از مهمترین اخبار آن می‌توان به اخبار، آزادسازی پول ایران در بانک‌های عراقی، سنگین‌ترین سکوی پارس جنوبی نصب شدو تأمین حق‌آبه هیرمند نام برد.

برق ۳۲ اداره پُرمصرف تهران قطع شد

بر اساس اعلام وزارت نیرو، به دنبال اخطار قبلی مبنی بر اعلام اسامی اداره‌های پرمصرف شهر تهران که اقدام به کاهش مصرف برق مطابق با مصوبه هیأت دولت نکرده‌اند، امروز (شنبه، سوم تیر) ضمن قطع برق ۳۲ مشترک پرمصرف اداری، اسامی پنج مشترک اداری که به اخطارهای مکرر توجهی نکرده‌اند، اعلام شد.

۴۰ درصد مشترکین حائز شرایط دریافت پاداش صرفه جویی شدند

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: آماری که تا امروز منتشر شده حاکی از این است که بین ۳۵ تا ۴۰ درصد مشترکین حائز شرایط دریافت پاداش صرفه جویی شدند.

سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری تأسیسات گازی در عسلویه

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: تأسیسات ما در یک بخش بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در عسلویه صورت گرفته ودر کشور سرمایه عظیمی است.

چگنی افزود: در زمستان شاهد بودیم که نیروهای انسانی در سرمای سخت چگونه مأموریت خود را انجام دادند. ایجاد انگیزه و روحیه ایثارگری مهم است. به همین دلیل مقاوم سازی نیروی انسانی مهم است.

بدهی گازی عراق به ایران صفر است / پول ایران در بانک‌های عراقی

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفتوزارت برق عراق تمام مطالبات گازی ما را پرداخت کرده و اکنون بدهی گازی این کشور به ایران صفر است، مشکل ما فقط انتقال وجه از بانک TBI عراق است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران به سوال میزان پول بلوکه شده در بانک‌های عراقی پاسخی نداد.

همکاری ۶۰ درصد از ادارات تهران برای کاهش مصرف برق

با اطلاع رسانی‌های انجام شده و پیرو ابلاغ مصوبه هیأت دولت مبنی بر الزام ادارات به کاهش مصرف برق، تاکنون بیش از ۶۰ درصد ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهر تهران با همکاری مناسبی که داشته‌اند موفق شده‌اند بالغ بر ۱۲۰ مگاوات از مصرف برق پایتخت را در ساعات اوج مصرف کاهش دهند.

تأمین حق‌آبه هیرمند دغدغه جدی دولت است

اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به نگاه ویژه وزارت نیرو و دولت به سیستان و بلوچستان، گفت: در کنار پیگیری‌ها برای تأمین حق‌آبه هیرمند، طرح‌هایی در سیستان با جدیت در حال اجراست.

وی ادامه داد: پیگیری جهت تحقق حق‌آبه ایران از هیرمند از سوی دولت، وزارت نیرو و وزارت خارجه مورد تأکید قرار گرفته، ایران با همکاری کشور افغانستان پیگیر این حق و مطالبه اصلی مردم استان تا زمان حصول نتیجه است.

نقش حیاتی پتروشیمی‌ها در اعتلای امنیت و اقتصاد کشور

مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اهمیت صنعت پتروشیمی در کشور گفت: نقش پتروشیمی‌ها برای اعتلای اقتصاد و حتی امنیت و اقتدار کشور حیاتی و اثربخش است.

وی در تشریح اهمیت و جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور افزود: در صورتی که تولید یکی از واحدهای پتروشیمی برای مدت کوتاهی متوقف شود، تولید صنایع بسیاری به‌واسطه این اتفاق متوقف می‌شود که این موضوع، جایگاه صنعت پتروشیمی را نشان می‌دهد.

تولید ۳ برابری میادین مشترک نسبت به میادین مستقل

تولید ۳ برابری میادین مشترک نسبت به میادین مستقل

محسن خجسته، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ۸۶ درصد میادین مشترک در اروندان است که نسبت تولید میادین مشترک نسبت به میادین مستقل ۳ به ۱ است.

یارانه مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر گفت: سال گذشته با اجرای طرح پاداش مصرف برای مشترکان خوش مصرف ۴۰ درصد قبوض شامل پاداش شدند و یک میلیون از مشترکان پر مصرف به جمع مشترکین با مصرف تا سقف الگو اضافه شدند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر خاطر نشان کرد: حذف یارانه مشترکان پرمصرف در دستورکار قرار دارد و چنین اقدامی باعث ی شود مشترکان پر مصرف نسبت به اصلاح الگوی مصرف خود اقدام کنند.

فعالیت ۱۵۰۰ مگاوات رمزارز غیر مجاز در کشور

محمد خدادادی، مجری طرح رمز ارز توانیر گفت: ماهیت رمز ارز همچون قاچاق سوخت است به دلیل اینکه حامل‌های انرژی قیمت یارانه‌ای دارند انگیزه اقتصادی ایجاد می‌کنند که با قیمت جهانی به این مسأله ورود پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات رمزارز غیر مجاز در کشور فعال است، و بر خلاف پیش بینی ما بیشترین فعالیت در در استان‌های جنوبی و صنعتی شامل تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی تعداد رمزارزهای کشف شده بیشتر بوده است.

آغاز مقدمات همکاری نفتی ایران و عربستان

محسن خجسته مهرمذیر عامل شرکت ملی نفت ایرات گفت: برای همه میدان‌های مشترک بین ایران و عربستان برنامه و مصوبه‌های لازم برای افزایش تولید و نگهداشت توان تولید دریافت شده است.

وی افزود: در میدان نفتی مشترک فروزان بین ایران و عربستان شرکت‌های پتروپارس و تأسیسات دریایی در دو جبهه مشغول فعالیت هستند و به‌زودی اخبار مثبتی درباره افزایش تولید این میدان اعلام خواهد شد، همچنین قرارداد ساخت جکت میدان گازی فرزاد بی (B) نیز امضا شده و هم‌اکنون ساخت این جکت نو از سوی شرکت پتروپارس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: اکنون میدان مشترکی بین ایران و عربستان وجود ندارد که تعیین تکلیف نشده باشد، از سوی دیگر با توجه به احیای روابط دو کشور کارهای مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغاز شده است.

سنگین‌ترین سکوی پارس جنوبی نصب شد / آغاز تولید در فاز ۱۱

عملیات نصب سکوی فاز ۱۱ که توسط شناور اوشنیک به مرزی‌ترین فاز پارس جنوبی رسیده بود با همت و برنامه‌ریزی متخصصان ایرانی در شرکت ملی نفت ایران و نفت و گاز پارس و با همکاری شرکت‌های پتروپارس و تأسیسات دریایی عصر سه‌شنبه آغاز و بامداد چهارشنبه با موفقیت به پایان رسید.

شرایط جدید دریافت کارت سوخت وسایل نقلیه نوشماره و نوپلاک اعلام شد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی طی اطلاعیه‌ای شرایط جدید ثبت درخواست و پیگیری کارت هوشمند سوخت وسایل نقلیه نوشماره و نوپلاک را اعلام کرد. در متن این اطلاعیه آمده است: «مالکان محترم وسایل نقلیه نوشماره جهت ثبت درخواست تولید کارت هوشمند سوخت به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند، همچنین مالکان محترم وسایل نقلیه نوپلاک که کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، لازم است برای بررسی وضع کارت هوشمند سوخت خود به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و در صورت نیاز درخواست خود را ثبت کنند.»

درآمد ۵ میلیارد دلاری از فاز ۱۱ پارس جنوبی

جواد اوجی وزیر نفت گفت: با بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی علاوه بر جبران ناترازی گاز سالانه بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌زودی با حضور رئیس‌جمهوری با تولید اولیه روزانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون مترمکعب به بهره‌برداری می‌رسد.

تولید زودهنگام گاز از فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی با تمام توان

محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: با اعلام قید فوریت از سوی مجموعه شرکت ملی نفت ایران به منظور پیشگیری از مشکل ناترازی گاز در زمستان و با هدف تولید زودهنگام گاز از فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی با کاربست تمام توان و تجهیزات موجود، مقرر شد شرکت ملی نفت ایران عملیات توسعه را آغاز کند که نیاز به سکو داشت. تأمین آن ۳ سال زمان نیاز داشت که در این مدت از سکوی ۱۲ سی استفاده شد.

افزایش ۶۰ هزار بشکه‌ای نفت از میدان آزادگان

محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: توسعه میدان آزادگان شمالی و جنوبی در دو جبهه جلو می‌رود. سال گذشته ۴۰ حلقه چاه جدید عملیاتی و ۴۵ هزار بشکه به تولید اضافه شد، تا پایان امسال نیز با وارد مدار شدن ۴۰ حلقه چاه دیگر، ۶۰ هزار بشکه به تولید نفت از آزادگان افزوده خواهد شد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه