استان هابازار و کسب و کار

۳ مکان بی نظیر دیدنی در تهران که حتما باید آن ها را ببینید.

شهر تهران، به عنوان پایتخت کشور ایران امروز به عنوان مهم‌ترین شهر در این سرزمین شناخته می‌شود و علاوه بر اهمیت سیاسی و اقتصادی که دارد، مکان‌ های گردشگری تهران نیز بسیار معروف هستند و این مکان‌ها می‌توانند سالیانه گردشگران زیادی را به تهران جذب کنند.

در قسمت‌های مختلف تهران که دارای وسعتی ۷۳۰ کیلومتری می‌باشد، مکان‌های دیدنی بسیاری قرار گرفته است که هر کدام از نظر معیار‌های افراد می‌توانند برای بازدید بسیار هیجان‌انگیز باشند. گرچه امروزه تهران شهر پیشرفته و به اصطلاح جدیدی می‌باشد اما قدمت تاریخی این شهر به دوران نوسنگی باز می‌گردد و از زمان حکومت قاجار و تبدیل تهران به پایتخت این شهر بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفت و پس از به روی کار آمدن دیگر حکومت‌ها این شهر همچنان به پیشرفت خود ادامه داد.

در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی ۳ مکان گردشگری بسیار مهم و دیدنی در شهر تهران بپردازیم.

معرفی ۳ مورد از جاهای دیدنی تهران

مکان‌های دیدنی و گردشگری می‌توانند متفاوت باشند. برای مثال مکان‌های طبیعی، تاریخی و حتی تفریحی هر کدام می‌توانند از مکان‌های گردشگری به شما روند که برای گردشگران و مسافرانی که از شهر تهران بازدید می‌کنند جذاب باشد.

بهترین جاهای دیدنی تهران

شهر تهران با وجود مراکز تفریحی بسیار و مدرن، پارک‌های جنگلی، برج میلاد، شهربازی‌های هیجان‌انگیز، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و مختلف از لحاظ مکان‌های دیدنی شهری غنی و کامل به حساب می‌آید. اگر شلوغی و ترافیک‌های بسیار طولانی تهران را فاکتور بگیریم، تهران جز مناطق برتر گردشگری در خاورمیانه محسوب می‌شود و می‌تواند مقصدی مناسب برای گردشگرانی باشد که تمایل دارند از انواع مکان‌های دیدنی و گردشگری بازدید کنند.

1- پل طبیعت تهران

مکان‌های طبیعی، جنگل‌ها و پارک‌ها همیشه یکی از جذاب‌ترین مکان ‌های گردشگری برای مسافران و گردشگرانی بوده است که به سفر ‌می‌روند. حال وجود سازه‌ای زیبا و چشم نواز در میان این سرسبزی و خرمی می‌تواند زیبایی بیشتری در آن مکان خلق کند و حس آرامش را بیشتر از آنچه که هست انتقال دهد.

پل طبیعت تهران که بین پارک طالقانی و پارک آب و آتش در تهران به دستان خوش ذوق مردم ایران با معماری لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی ساخته شده است امروزه از برترین مکان‌ های گردشگری در تهران محسوب می‌شود و به دلیل زیبایی بیش از اندازه و چشم نوازی که دارد، گردشگران زیادی را در هر موقعی از سال به سوی خود جذب می‌کند.

این پل زیبا که امروزه به عنوان یکی از نماد‌های شهر تهران محسوب می‌شود، بر روی اتوبان آیت الله مدرسی ساخته شده است و می‌تواند به گردشگرانی که از روی آن عبور می‌کنند، منظره‌ای زیبا و نادری را از شهر تهران نمایش دهد. عموماً بسیاری از افراد که به تهران سفر می‌کنند حتماً از این بنا دیدنی بازدید می‌کنند و تصاویر یادگاری را برای خود ثبت می‌کنند.

لیلا عراقیان، طراح پرتوان این پل می‌گوید که برای طراحی این پل از پل سی و سه پل اصفهان الهام گرفته است و طراحی این بانو خوش ذوق توانسته است در بخش معماری در حوزه بین‌المللی جوایز بسیاری را کسب کند.

پل طبیعت دارای ۳ طبقه مختلف و مجزا می‌باشد. در طبقه پایین این پل زیبا و دیدنی رستوران و کافه‌ای زیبا وجود دارد که افراد می‌توانند در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کند.

در هر موقعیتی از سال، پل طبیعت زیبایی‌های خود را دارا می‌باشد. چه در بهار که پارک طالقانی و آب و آتش به زیباترین حد خود رسیده‌اند و یا چه در شب‌های پاییز که همچنان زیبایی این پل زبان زد عام و خاص است. لازم به ذکر است افرادی که به تهران سفر می‌کنند می‌توانند با استفاده از مترو و خطوط اتوبوس تندرو تهران به راحتی به پل طبیعت دسترسی داشته باشند.

2- دریاچه چیتگر

یکی دیگر از جا‌های دیدنی و بسیار زیبا تهران، دریاچه مصنوعی چیتگر می‌باشد. این دریاچه زیبا که از مکان ‌های دیدنی تهران محسوب می‌شود با نام دریاچه شهدا خلیج فارس نیز شناخته می‌شود و دارای امکانات گردشگری و تفریحی مختلفی است که گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

مکان های دیدنی تهران

این دریاچه دارای مساحت ۱۳۰ هکتاری می‌باشند و در مجاورت آن نیز مجموعه‌ای زیبا و تفریحی به عظمت ۱۲۰ هکتار وجود دارد. گرچه زمان ساخت پروژه دریاچه چیتگر سال ۱۳۸۹ آغاز شد اما‌ایده آن اولین بار در سال ۱۳۴۷ برای رفع آلودگی هوا و بهبود هوای تهران مطرح شد و بین سال‌های ۱۳۸۲ الی ۱۳۸۹ مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

پس از گذشت ۳ سال از زمان ساخت این دریاچه زیبا و مصنوعی، بالاخره در سال ۱۳۹۲ چیتگر افتتاح شد. این دریاچه امروزه به دلیل اینکه در اطراف خود مکان‌های تفریحی و رفاهی مختلفی جای داده است، به عنوان یکی از مشهور‌ترین مکان‌ های دیدنی تهران محسوب می‌شود. لازم به ذکر است بازدید از دریاچه و مجموعه تفریحی اطراف آن کاملاً برای مسافران و گردشگران رایگان می‌باشد اما استفاده از برخی از امکانات دریاچه مانند جت اسکی یا رستوران‌ها نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد.

از مهم‌ترین امکانات گردشگری این دریاچه می‌توان به

  • قایق سواری
  • ماهی‌گیری
  • دوچرخه سواری
  • عکاسی
  • شهربازی

و… اشاره نمود که گردشگران می‌توانند براساس میل خود از آن‌ها استفاده کنند.

۳- برج میلاد

برج میلاد که بزرگ‌ترین برج کشور ایران و ششمین برج بزرگ مخابراتی در جهان محسوب می‌شود، یکی دیگر از زیباترین مکان ‌های گردشگری تهران محسوب می‌شود که به عنوان اصلی‌ترین نماد شهر تهران نیز شناخته می‌شود و هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن به تهران سفر می‌کنند.

برج میلاد با دارا بودن ۴۳۵ متر ارتفاع ابتدا برای تأمین نیاز‌های مخابراتی و تلویزیونی شهر تهران ساخته شد و امروزه به دلیل کاربری که پیدا کرده است، از جاذبه ‌های مهم شهر تهران محسوب می‌شود. در هر طبقه از برج میلاد امکانات مختلف تجاری و تفریحی خاصی وجود دارد که می‌تواند برای گردشگران جذاب و مهیج باشد.

طبقات پایینی برج میلاد طبقات تجاری و مرکز خرید این برج محسوب می‌شود و گردشگران می‌توانند محصولات بسیار خاص و ارزشمندی را از این مراکز خریداری کنند. طبقات بالایی برج میلاد دارای رستوران گردان می‌باشد که از بهترین رستوران‌ های تهران نیز محسوب می‌شود. همچنین طبقه دیگری از برج میلاد، سالن همایش و کنسرت میلاد است که در هر موقعیت از سال کنسرت‌های زیادی در آن برگزار می‌شود. ناگفته نماند که در طبقات بالای برج میلاد موزه‌ای زیبا وجود دارد که برخی از آثار هنرمندان ایرانی در آنجا به نمایش گذاشته شده است و می‌تواند بازدید از آن برای تاریخ دوستان بسیار جذاب باشد.

سکوی دید باز یکی دیگر از بخش‌های برج میلاد محسوب می‌شود که بسیاری از گردشگران از آن بازدید می‌کنند. گردشگران در این طبقه می‌توانند شهر بزرگ و پنهاور تهران را از بالاترین ارتفاع ممکن تماشا کنند و از زیبایی‌ های تهران لذت ببرند.

در اطراف مجموعه برج میلاد نیز، فضای سبز و زیبایی نیز وجود دارد که افراد می‌توانند در آنجا استراحت‌های کوتاهی داشته باشند یا از امکانات تفریحی آن اطراف بهره‌مند شوند. ناگفته نماند ساعت بازدید از برج میلاد تهران هر روزه بین ساعت ۹ صبح الی ۲۳ می‌باشد.

جمع‌بندی

همانطور که در ابتدا این مقاله به آن اشاره داشتیم، تهران علاوه بر اینکه پایتخت ایران است و از لحاظ اقتصادی و سیاسی بسیار مهم و مورد توجه است، از لحاظ گردشگری نیز شهر غنی و کاملی می‌باشد. جا‌های دیدنی تهران تنها به مکان گردشگری که در این مقاله به آن معرفی شد محدود نمی‌شود بلکه می‌توان آز آثار زیاد و متفاوت تاریخی، طبیعی، فرهنگی و… را در این شهر زیبا بازدید کرد.

نوشته های مشابه