اقتصاد کلان

تعیین تکلیف ١٠ هزار میلیارد ریال کالا در گمرک فرودگاه امام



دادستان تهران از تعیین تکلیف ١٠ هزار و ١١٢ میلیارد ریال کالا در ١٨ ماه گذشته در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی صالحی دادستان تهران، عصر روز گذشته به همراه جمعی از معاونین، مدیران سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، تعزیرات حکومتی و گمرک، از انبارهای این سازمان واقع درگمرک جنوب تهران بازدید کرد. 

دادستان تهران درباره هدف از انجام این بازدید بیان کرد: در جهت اجرای منویات رئیس قوه قضاییه مبنی بر بازدیدهای هدفمند از گمرکات و انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به منظور جلوگیری از رسوب و تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاها، این بازدید میدانی صورت گرفت. 

وی با اشاره به بازدیدهای مدون و دوره‌ای از انبارهای گمرکات و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در سطح استان تهران، افزود: با انجام این بازدیدها در نظر داریم، از تضییع کالاهایی که با خروج ارز از کشور وارد شده‌اند، جلوگیری شود. 

صالحی با اشاره به بازدید قبلی خود از این مجموعه گفت: در بازدیدی که چند ماه قبل از این انبارها داشتیم، وضعیت بسیار نابسامان و بهم ریخته بود، اما با تلاش مدیریت و کارکنان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و پیگیری و بازرسی‌های مکرر این دادستانی، وضعیت مناسبی در قفسه‌بندی، انبارش و برچسب‌گذاری  صورت گرفته و چینش کالاها نظم مناسبی پیدا کرده است.

دادستان تهران افزود: به گونه‌ای که در ۹ ماهه سال جاری۵۲ هزار میلیارد ریال کالا در این حوزه تعیین تکلیف شده و شاهد افزایش ۶۸درصدی تعداد اقلام و ۱۳۱ درصدی ارزش ریالی کالاهای تعیین تکلیف شده نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم. 

صالحی تصریح کرد: علیرغم تاکیدات صورت گرفته برخی از اقلامی که دستور فروش دارند، هنوز به فروش نرفته‌اند و در مورد برخی کالاها نیز با وجود گذشت مواعد طولانی، رای قطعی صادر نشده است که باید با همکاری تعزیرات و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سریعاً تعیین تکلیف شوند. 

وی با اشاره به دستوراتی که در این بازدید صادر شد، عنوان کرد: ارائه فهرست کالاهای رسوبی به مدیران تعزیرات حکومتی  در جلسه روز جاری به منظور اعلام نتیجه تعیین تکلیف، اخطار و اعطای مهلت  ده روزه به مالکانی که علیرغم صدور دستور استرداد اموال خود را مسترد نکرده‌اند و همچنین سازمان‌هایی که به منظور تحویل و انتقال اموال تملک شده، مراجعه نداشته‌اند از جمله این دستورات است.

دادستان تهران در پایان عنوان کرد: بر اساس آمار استخراج شده، در ١٨ ماه گذشته در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) تعداد ٧ هزار و ٩٢٩ ردیف کالایی به ارزش ١٠ هزار و ١١٢ میلیارد ریال تعیین تکلیف شده‌اند و افزایش ٧٠٣ درصدی اقلام و هزار و ۶٣٢ درصدی ارزش ریالی کالاهای تعیین تکلیف شده نسبت به مدت مشابه قبل صورت گرفته است.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه