انرژی

۸۳۰ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل جمع آوری خواهد شد



به گزارش خبرنگارمهر، علیرضا دانشی در حاشیه سومین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب ۷۵ درصد تولید نفت و ۱۶ درصد گاز کشور را برعهده دارد و در پنج استان فعال است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه‌داد: در دولت سیزدهم در زمینه بازسازی تأسیسات به دلیل فرسودگی در سال‌های قبل، برنامه‌هایی در سطح زمین و زیر زمین انجام و بیش از سه برابر سال‌های گذشته تعمیرات اساسی انجام شد.

دانشی اضافه کرد: تعمیرات ۱۰ توربین انجام شده و برخی از توربین‌ها در حال بازسازی هستند به کار باز می‌گردند.

وی افزود: اقدامات مؤثر در توسعه مخازن، انجام شده و در دولت سیزدهم، ۷۰ مصوبه از هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران اخذ شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: توجه به مراکز دانش بنیان و علمی فکر کردن و علمی عمل کردن در دولت سیزدهم انجام شده است و فقط در سال ۱۴۰۱، نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برنامه تعریف و توجه به مراکز دانش بنیان انجام خواهد شد و امیدواریم در انتهای سال ۱۴۰۲ این رقم را به سه‌هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی ادامه‌داد: ارتباط خوبی با پتروشیمی‌ها برای تأمین خوراک برقرار شده است.

به گفته دانشی، پایداری حوزه انرژی توجه به مسؤولیت اجتماعی حوزه پیرامونی صنعت نفت است.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته قراردادی با هلدینگ خلیج فارس و پالایشگاه گاز بیدبلند امضا شده بود که در ابتدای دولت سیزدهم فقط ۱۰ درصد پیشرفت داشت، اما در سال ۱۴۰۱ میزان پیشرفت پروژه به ۴۵ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی مارون در حال انجام است، اضافه کرد: جمع گازهایی که جمع‌آوری خواهد شد، ۸۳۰ میلیون فوت مکعب است که در ۲.۵ سال آینده به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب توانستیم گاز مشعل به حجم ۶۴ میلیون فوت مکعب را در منطقه مسجد سلیمان به مزایده بگذاریم و بفروشیم.

دانشی با تاکید بر اینکه در این زمینه یک عقب افتادگی مزمن اتفاق افتاده است، گفت: برای جبران آن راهی به‌جز توجه به علم و مراکز دانش بنیان وجود ندارد

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه