انرژی

آغاز پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح فاضلاب تایباد



به گزارش خبرنگار مهر، محمد سهرابی صبح شنبه در این مراسم که در سالن اجتماعات فاخر تایباد برگزار شد، ارتقا بهداشت عمومی را ضرورت اجرای طرح فاضلاب تایباد دانست که با تلاش و پی گیری مسئولان آبفای استان و فرماندار شهرستان و نماینده مردم تایباد به نتیجه رسید و امید است با مدیریت منسجم حاکم بر منطقه در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفا ی خراسان رضوی سیاست دولت و وزارت نیرو را واگذاری پساب فاضلاب به جای آب به صنایع اعلام کرد و از فعال بودن پروژه‌های فاضلاب در شش شهر استان با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و افزود: اقدامات لازم برای شروع عملیات در شش شهر دیگر استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های بخش فاضلاب، تأمین تجهیزات وارداتی است، از صنعت گران داخلی خواست وارد عرصه تولید این لوازم شوند.

لزوم جمع آوری آب‌های سطحی و حفاظت از محیط زیست

در ادامه مهدی دونده، فرماندار تایباد هم بر ضرورت جمع آوری آب‌های سطحی و حفاظت از محیط زیست در این شهر تاکید و اظهار کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد آب شرب مصرفی به فاضلاب تبدیل می‌شود، هدایت پساب حاصل از تصفیه فاضلاب به صنعت و معدن می‌تواند به حفظ بیشتر منابع آب زیرزمینی کمک کند.

فرماندار تایباد افزود: همان گونه که مردم حق استفاده از امکانات مختلف را دارند نیازمند محیط زیست سالم هستند و اجرای طرح فاضلاب تایباد توان تأمین این مهم را دارد.

وی با بیان اینکه محیط زیست سالم لازمه داشتن جامعه سالم است، اظهار کرد: اعتبارات دولتی پاسخگوی اجرای طرح فاضلاب تایباد نبود و به همین دلیل استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته دونده بخش خصوصی باید با رعایت مصالح عمومی در راستای ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه گام بردارد.

فرماندار تایباد از قرارداد طرح فاضلاب تایباد به عنوان یک توافق مهم و منحصر بفرد در مقایسه با قراردادهای مشابه در صنعت فاضلاب کشور نام برد که می‌تواند الگوی استان‌ها قرار بگیرد.

برخورداری طرح‌ها از پیوست اجتماعی

سپس نماینده مردم تایباد، تربت جام، صالح اباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه‌های نمایندگان را بحث توسعه پایدار عنوان و بر برخورداری عادلانه شهروندان از امکانات تاکید کرد.

جلیل رحیمی با مهم دانستن برخورداری طرح‌ها از پیوست اجتماعی اظهار کرد: این پیوست همراهی مردم با مسئولان در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها را در پی خواهد داشت.

شهرهای شرق کشور در آستانه تحول قرار دارد

همچنین معاون استاندار خراسان رضوی به برنامه‌های دولت برای تقویت زیر ساخت‌ها و پیشرفت شرق کشور از جمله شهرستان مرزی تایباد اشاره کرد و گفت: این منطقه و شهرهای شرق کشور در آستانه تحول قرار دارد.

جواد خدایی یکی از معضلات دولت سیزدهم در شروع فعالیت را وجود طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام ازجمله فاضلاب شهرستان تایباد اعلام کرد و متذکر شد: این طرح در راستای سیاست‌های تکمیل طرح‌های بلاتکلیف به بخش خصوصی واگذار شد.

گفتنی است؛ سرمایه گذار طرح فاضلاب تایباد علاوه بر ساخت تصفیه خانه به ظرفیت ۱۴ هزار متر مکعب در شبانه روز و اجرای ۹۸ کیلومتر شبکه و خط انتقال، نسبت به نصب ۱۵ هزار فقره انشعاب فاضلاب هم اقدام خواهد کرد



منبع مهر

نوشته های مشابه