اخبار سربازی و نظام وظیفه

آموزش مهارت زندگی به رشد شخصیت دانش آموز کمک می کند



آموزش مهارت زندگی به رشد شخصیت دانش آموز کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر، نقی سیاهکالی مرادی ظهر سه شنبه در دوره آموزشی مدرسان خانواده اظهار کرد: اهمیت کار مدرسین آموزش خانواده بسیار ارزشمند و اثرگذار است.

وی با توجه به اهمیت موضوع خواستار تقویت وجود مهارت خودآگاهی در دانش‌آموزان شد و افزود: تقویت و ارتقاء مهارت خوداگاهی منجر می شود، فرد در انتخاب‌هایی که دارد شناخت عمیقی از تمام ابعاد وجودی‌اش داشته باشد و بهترین راه‌حل را بر اساس ویژگی‌ها و استعدادهایش انتخاب کند.در این صورت در تمام موقعیت‌های زندگی به دیگران و تصمیماتشان متکی نخواهند بود.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: خودآگاهی، عزت نفس و اعتماد به نفس شاخص های اساسی توانمندی ها وضعف های هر انسان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزون عنوان کرد: دانش آموزان می توانند با استفاده از مهارت حل مسئله تصمیمات مهم زندگی را یاد بگیرند و مشکلات خود را درست تحلیل نمایند.

وی به ضرورت آموزش مهارت های تعاملات اجتماعی و سازشی به دانش آموزان تاکید نمود و ادامه داد: با آموزش این مهارت‌ها به دانش‌آموزان می‌توان افرادی باشخصیت و رشدیافته در ابعاد مختلف پرورش داد.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه همسو کردن فعالیت های خانه، مدرسه، اجتماع در راستای آموزش مهارت های زندگی ضروری است، تصریح کرد: آموزش و ارتقاءمهارتهای زندگی به اولیا از طریق کلاس های آموزش خانواده همواره مستمر و هدفمندمدنظر قرار گیرد.

وی به تشریح ضرورت آموزش تقویت ایمان و بصیرت افزایی پرداخت و از مدرسین خواست تا با توجه به هجمه دشمنان در جهت تقویت ایمان و اعتقاد خانواده ها و دانش آموزان، تمام تلاش خود رابکار بگیرند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع خبر

نوشته های مشابه