ارتباطات و فن آوری اطلاعات

آیفون ۱۷ اسلیم با ضخامت کمتر عرضه می شود



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، قبلا شایعه شده بود آیفون بسیار نازک «ایر» یا «اسلیم» عرضه می شود. اکنون بیانیه ای از یک تولید کننده نمایشگر تایوانی این شایعه را داغ تر کرده است.

شرکت تایوانی «نواتک» (Novatek) اخیرا اعلام کرد نمایشگرهای او ال ای دی را با استفاده از فرایندی به نام «ادغام درایور لمسی و نمایشگر» TDDI آغاز خواهد کرد.

همانطور که نام این فرایند نشان می دهد، نمایشگر مذکور فناوری لایه حسگر لمسی را با درایور نمایشگر در یک واحد ترکیب می کند. هرچند این روند تغییری کوچک به نظر می رسد اما تاثیری قابل توجه بر ضخامت موبایل خواهد داشت. تولید کنندگان با خلاصی از یک لایه جداگانه می توانند چند میلیمتر را از کل ضخامت موبایل کم کنند.

گزارشی از نشریه دیجی تایمز حاکی از آن است که اپل از نخستین مشتریان نمایشگر TDDI شرکت Novatek است.

اکنون شایعاتی درباره آیفون ۱۷ ایر بسیار نازک شنیده می شود که قرار است به جای نسخه «پلاس» عرضه شود. نمایشگر TDDI جدید به اپل کمک می کند اندازه آیفون را کاهش دهد و به ضخامت مورد نظر خود دست یابد.

البته این امر قطعی نیست اما دیجی تایمز در گزارش خود اشاره می کند ممکن است اپل فناوری را نخست روی دستگاه های دیگر مانند آی پد های آتی یا اپل واچ ها آزمایش کند. حتی ممکن است آیفون یا آی پد تاشو از این فناوری نمایشگر بهره گیرند.

طبق گزارش های پیشین آیفون ۱۷ ایر یا اسلیم احتمالا نمایشگر ۶.۶ اینچی با Dynamic Island و پشتیبانی از قابلیت ۱۲۰Hz ProMotion عرضه شود. همچنین ممکن است تراشه A۱۹ در آن به کار رود.

اگر این گزارش ها صحت داشته باشد، آیفون ۱۷ اسلیم ارزان نخواهد بود. پیش بینی می شود این دستگاه گرانترین مدل سری آتی موبایل های اپل باشد و قیمت پایه آن حدود ۱۲۹۹ دلار خواهد بود. در مقابل تخمین زده می شود آیفون ۱۷ پرو و پرومکس به ترتیب برچسب قیمتی ۱۰۹۹ و ۱۱۹۹ دلار داشته باشند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع مهر

نوشته های مشابه