اخبار سربازی و نظام وظیفه

استان البرز ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت مهارتی ایران را دارد



استان البرز ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت مهارتی ایران را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، الهام بازیار ظهر سه شنبه در نشست صمیمانه سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با رؤسای کانون انجمن‌های صنفی و همکاران استان البرز و مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای واقع در کرج گفت: مسابقات ملی مهارت به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین رویداد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شناخته شده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مسئول مسابقات ملی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ ای استان البرز با تاکید بر اینکه این رویداد باید بستری برای بهبود مهارت‌ها و تبادل تجربیات و دانش بین شرکت کنندگان و کارشناسان باشد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد جنبه‌های نمایشی و تبلیغاتی این رویداد بر اهداف آموزشی آن غالب شده است که انتظار می‌رود این موضوع مورد بررسی و پرداختن قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از دل مرکز استاندارد کرج متولد شده است، عنوان کرد: با توجه به خاستگاه مهارتی بودن البرز و قدمت و تجربه چندین ساله در میزبانی مسابقات ملی مهارت و برخورداری از زیرساخت‌های لازم در مرکز تربیت مربی و مراکز شهرستان کرج، به نظر می‌رسد این استان ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به پایتخت مهارتی ایران را دارد.

بازیار اظهار کرد: پراکندگی برگزاری مسابقات در سایر استان‌ها طی چند سال اخیر تا حدودی از اعتبار و انسجام مسابقات کاسته است که پیشنهاد مطرح کردن البرز به عنوان پایتخت مهارتی ایران می‌تواند گام مؤثری برای احیای این اعتبار باشد و این استان به عنوان قطب مهارتی کشور شناخته شود؛ امید است این برندسازی مهارتی در دوران مسئولیت شما محقق شود.

وی خواستار تأمین مواد مصرفی برای آموزش‌های تخصصی و تأمین بودجه برای مواد مصرفی، نوسازی تجهیزات آموزشی کارگاه‌ها متناسب با تکنولوژی‌های روز و عدم تفکیک جنسیتی در کلاس‌های آموزشی به ویژه در آموزش‌های های نرم در راستای تعامل و بهره برداری از دیدگاه‌های مختلف شد و گفت: با وجود نزدیکی به ستاد سازمان، پرداختی‌های کارکنان البرز موجب گلایه آنها شده است.

مسئول مسابقات ملی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ ای استان البرز با بیان اینکه این موضوع معضلی برای همکاران بوده که آنها را به حق گله مند کرده است و با اشاره به اینکه سکوت کارکنان دلیل بر عدم وجود تبعیض‌ها نیست، اظهار کرد: اینگونه تصور می‌شود که بودجه دست ستاد است اما دلیل نمی‌شود که توزیع حقوق بین کارکنان ستاد به یک شیوه و در مراکز استان‌ها به گونه دیگری باشد.

بازیار خطاب به سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: شما وارث مدیریت اساسنامه‌ای شده‌اید که حاصل زحمات دو مدیر قبلی بوده و اگر احیای بندهای مالی آن به درستی انجام شود، می‌تواند نقطه عطفی در سازمان باشد و بهبود چشمگیری در وضعیت رفاهی کارکنان ایجاد کند و منجر به آینده‌ای پر از امید شود. امیدواریم با حمایت‌های شما دستاوردهای بهتری نصیب سازمان شود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع خبر

نوشته های مشابه