اخبار سربازی و نظام وظیفه

اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی اولویت دانشگاه علمی کاربردی است



اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی اولویت دانشگاه علمی کاربردی است

به گزارش خبرنگار مهر، میرنریمان یوزباشی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با تاکید بر اینکه یکی از رویکردها و اولویت‌های اصلی این دانشگاه، مربوط به اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی است، افزود: یکی از موضوعات مهمی که این دانشگاه پیگیری می‌کند، توجه به این دو رویکرد در محیط کار است.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر این دانشگاه با ۳۵ عنوان رشته و ۴۸ کد رشته محل به فعالیت خود در چهار مرکز آموزشی پرداخته و ۲۷۸۲ نفر نیز در این چهار مرکز مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته، مقرر شد بهمن‌ماه امسال شاهد راه‌اندازی پنجمین مرکز در استان باشیم.

یوزباشی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مراکز آموزشی علمی‌کاربردی خانه کارگر، هلال‌احمر، یک واحد تولیدی در خرمدره و نیروی انتظامی جزو چهار مرکز آموزشی علمی‌کاربردی در استان به شمار می‌رود، ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهای این دانشگاه، نیازسنجی و نیازآفرینی است که در این راستا شاهد اجرای طرح «آباد» در راستای کاهش فاصله دانشگاه و صنعت بودیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان در ادامه، از پذیرش بر اساس تضمین اشتغال به عنوان یکی از اقدامات این دانشگاه یاد کرد و با اشاره به اینکه این اقدام با حضور صاحبان کارخانجات و متولیان امر صورت می‌گرد، تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت که این دانشگاه در شرایط کنونی توانسته است گام‌های مؤثری را در زمینه اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی بردارد.

یوزباشی با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای جذب مدرسان خود اقدام به اعلام فراخوان کرده و تا به امروز شاهد ثبت‌نام بیش از ۳۲۰ نفر در این فراخوان هستیم، خاطرنشان کرد: محتوای دروس آموزشی این دانشگاه نیز به صورت مهارت‌محوری و مبتنی بر آئین‌نامه نظام آموزشی است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع خبر

نوشته های مشابه