اخبار سربازی و نظام وظیفه

اعلام آمادگی ۶۵ واحد تولیدی مرکزی برای کنسرسیوم تخصصی مهارتی



اعلام آمادگی ۶۵ واحد تولیدی مرکزی برای کنسرسیوم تخصصی مهارتی

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد احمدی ظهر یکشنبه در کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اراک، اظهار کرد: در پنج سال آینده استان مرکزی نیازمند تکنسین و مهندس بوده و پیش بینی آموزش لازم برای این قشر ضروری است.

وی به روز رسانی دانشگاه را از برنامه‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: صنایع نیازمند برخی رشته‌ها هستند و برخی رشته‌ها نیز باید از دوره‌های آموزشی خارج شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ۶۵ واحد تولیدی برای کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال اعلام آمادگی کردند، یادآور شد: این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در زمینه تربیت تکنسین و مهندس در جامعه دانشگاهی است.

احمدی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۳۰ هزار نیروی انسانی تکنسین و مهندس طی ۵ سال آینده در استان نیاز است، فعالیت این کنسرسیوم کمک می‌کند که این نیاز رفع را رفع کنیم و در کنار آن بروزرسانی رشته‌های دانشگاهی را دنبال خواهیم کرد و در صورت نیاز رشته جدید معرفی و بازتعریف می‌کنیم.

کمبود نیروی کار در برخی شهرستان‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی هم در این آئین گفت: در برخی شهرهای استان کمبود نیروی کار گزارش شده است.

حسن میرزاخانی افزود: بازگشت واحدها به چرخه تولید در صنایع منجر به کاهش نرخ بیکاری در استان شده است.

وی نرخ بیکاری استان مرکزی در پاییز سال گذشته را هشت و یک دهم درصد عنوان کرد و گفت: این نرخ اکنون به ۶ و یک دهم درصد رسیده است و تا پایان سال این رقم کمتر خواهد شد.

معاون استاندار مرکزی بیان کرد: بهبود کسب و کار استان در حال پیگیری است و نرخ مشارکت در استان مرکزی از میانگین کشوری به علت بافت مسن افراد، پایین‌تر است.

میرزاخانی از تحقق نرخ اشتغال هدف‌گذاری شده استان در هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: تا پایان سال این نرخ بهتر می‌شود.

در این آئین تفاهم‌نامه بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با ۲۳ واحد صنعتی استان منعقد شد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع خبر

نوشته های مشابه