بانک،بیمه،بورس

افزایش قیمت دلار روانی و موقت است و طی روزهای آینده فروکش می‌کند



افزایش قیمت دلار روانی و موقت است و طی روزهای آینده فروکش می‌کند

احمد بیگدلی نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز در بازار در یک سال گذشته نسبت به دوره‌های قبل کاهش چشمگیری داشته، گفت: واقعیت این است که افزایش کنونی نرخ دلار متأثر از جنگ روانی است و توجیه و دلیل اقتصادی ندارد.

وی افزود: پس از ترور اسماعیل هنیئه در تهران نرخ ارز جهش چندانی نداشت و پس از نوسان اندک، دوباره به سطح قبلی بازگشت. در حال حاضر نیز با حمله ایران به اسرائیل افزایش نرخ ارز موقتی خواهد بود و نوسان آن پایدار نیست.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس اظهار داشت: دشمن سعی می‌کند تا با فضاسازی روانی و قیمت سازی‌های کاذب از طریق عوامل نفوذی خود بازار ارز ما را دچار التهاب کند که مردم باید آگاهانه و هوشمندانه رفتار کنند تا دچار ضرر و زیان نکنند و فریب دلالان و سودجویان را نخورند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته شاهد اتفاقات متعدد سیاسی- نظامی در کشور و منطقه بودیم که با این حال شدت نوسانات نسبت به گذشته بسیار کمتر بود و حتی می‌توان گفت ثبات بازار به‌خوبی حفظ شد.

وی افزود: تأثیر جنگ بر اقتصاد کشورها یک تأثیر و رابطه مستقیم است؛ اما با وجود همه تأثیرات مخرب جنگ منطقه و مسائل امنیتی، اقتصاد و بازار ارز ما دچار التهاب شدید نشد چرا که شرایط اقتصادی و شاخص‌ها از جمله نرخ رشد نقدینگی و تورم نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار داشت.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: دولت آقای پزشکیان هم باید با یک مدیریت قوی و با برنامه‌ریزی مناسب این مسیری که از یکی دو سال گذشته در بازار ارز آغاز شده را با قدرت ادامه دهد تا شاهد ثبات کامل در بازار ارز و بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان باشیم چرا که باعث پیش‌بینی پذیری و اطمینان‌خاطر فعالان اقتصادی و در نتیجه رشد سرمایه‌گذاری می‌شود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه