کشاورزی و دامپروری

اهتمام جدی در اجرای الگوی کشت با برگزاری کاروان‌های ترویج



اهتمام جدی در اجرای الگوی کشت با برگزاری کاروان‌های ترویج

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در مراسم آغاز هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی با اشاره به این که کاروان‌های ترویج بهره‌وری در کشور پس از گذشت چند سال از آغاز به کار، امروز تبدیل به یک گفتمان ملی شده است، گفت: با تدوین و ابلاغ بسته‌های سیاستی توسط وزارت متبوع و با اهتمام جدی در اجرای الگوی کشت، بدون شک در کاهش تراز منفی بخش تجاری در بخش کشاورزی شاهد موفقیت قابل ملاحظه‌ای خواهیم بود.

وی از تدوین و بروز رسانی الگوی کشت ملی، توسط سازمان تات خبر داد و گفت: برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار، استفاده از الگوی کشت ملی ضروری است.

به گفته خیام‌نکویی، در چند سال اخیر با محوریت سازمان تات و اجرای معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، این الگو عملیاتی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که برای تأمین امنیت غذایی هیچ راهی جز افزایش بهره‌وری و استفاده از دانش و فناوری نداریم، تصریح کرد: تمرکز کاروان‌های ترویج بهره‌وری باید بر روی ارتقای دانش کشاورزان و کسانی که در جبهه مقدم تولید هستند، باشد تا شاهد تحول کمی و کیفی در تولید محصولات کشاورزی باشیم.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه