کشاورزی و دامپروری

ایران ظرفیت تولید بسیاری از محصولات وارداتی را دارد



ایران ظرفیت تولید بسیاری از محصولات وارداتی را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی امروز (پنجشنبه، ۵ مهر)، گفت: امروزه فعالیت در جبهه تولید از همه جبهه‌ها سخت‌تر است و باید بکوشیم در این جبهه نیز پیروز شویم و طی سه سال گذشته با وجود خشکسالی، روند افزایش تولید را در بخش کشاورزی و به ویژه در حوزه گندم شاهد بودیم.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه منابع تولید را در اختیار داریم و باید بهره وری بهینه ای از آنها داشته باشیم، گفت: با وجود این همه ظرفیت نباید اصلاً در کشور فقیر داشته باشیم.

وی به اهمیت امنیت غذایی و خودکفایی در گندم اشاره کرد و گفت: امنیت غذایی اولویت همه و پیش نیاز هر امر مهم دیگری است و باید از گذشته خود درس بگیریم و آینده خود را بیمه کنیم.

مهاجر با بیان اینکه محصول گندم راهبردی‌ترین محصول در تولید کشاورزی است، گفت: برخی چنان که باید بر خودکفا شدن در این محصول توجه ندارند ولی اصل قضیه محقق کردن امنیت غذایی بر پایه داشته های خودمان و بدون تکیه بر دیگران است و باید با کمک یکدیگر شرایط بهتری را در تولید محصولات کشاورزی در کشور رقم بزنیم.

مهاجر در ادامه با اشاره به برگزاری دومین رویداد محصولات کشاورزی و رکوردشکنی تولید گندم در استان زنجان، افزود: روند رو به رشد در بخش کشاورزی به خصوص تولید گندم به رغم خشکسالی‌های چند سال اخیر اتفاق افتاده است که باید از زحمات تمامی فعالان و دست اندرکاران این حوزه قدردانی کنیم.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه