کار و تعاون

باشگاه کارآفرینان نوجوان بستر ورود موفق دانش آموزان به بازار کار



باشگاه کارآفرینان نوجوان بستر ورود موفق دانش آموزان به بازار کار

به گزارش خبرگزاری مهر، امید ملک، مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین دوره تبیینی آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه مدیران و سرگروه‌های آموزش کارآفرینی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور، گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان می‌تواند در تربیت نیروی انسانی ماهر مؤثر باشد و اشتغال پذیری آنان را در باز کار بیشتر کند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم و اساسی در توسعه و ترویج کارآفرینی، آموزش و تقویت مهارت‌های نرم و پرورش تفکر خلاق و ایجاد نگرش کارآفرینی و ارزش آفرینی در نوجوانان است. ما باید بتوانیم نیرویی تربیت کنیم که به راحتی و سهولت بتواند جذب بازار کار و در موقعیت شغلی خود تثبیت شود.

ملک تاکید کرد: به دنبال شناسایی استعدادهای نهفته، خلاق و افراد نوآوری باید باشیم که بتوانند برای خود کسب و کار مناسبی راه اندازی کنند.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: باشگاه کارآفرینان نوجوان ارائه آموزش مهارت‌های نرم کارآفرینانه در مدرسه را جهت ایجاد، تقویت رویکرد و نگرش خلاقانه و نوآورانه در نوجوانان را که جز شاخص‌های سیزده گانه دیده‌بان جهانی کارآفرینی است دنبال می‌کند.

ملک تصریح کرد: اثربخشی این دوره‌ها ارزیابی خواهد شد و استان‌هایی که در زمینه اجرای باشگاه کارآفرینان نوجوان از لحاظ کمی و کیفی عملکرد مطلوبی داشته باشند تشویق خواهند شد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه