عمران و اشتغال

برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی ۴۰۰ نقطه پرتصادف



معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: طبق آخرین فهرست نهایی‌شده با پلیس راه تعداد ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشور تصویب شده که ۴۰۰ نقطه در دستور کار ایمن‌سازی امسال قرار دارد.

به گزارش ایسنا، تصادفات جاده‌های کشور هر سه سال یک بار به‌منظور شناسایی نقاط پرحادثه تحلیل می‌شود، این کار یک دستورالعمل دارد که کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ابلاغ کرده و نقاطی که تصادفاتش از یک تعداد بالاتر باشد شناسایی می‌شوند تا برای رفع این نقاط برنامه‌ریزی شود.

در این راستا رضا اکبری -معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور- اظهار کرد: طبق آخرین فهرست نهایی‌شده با پلیس راه تعداد ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشور تصویب و به استان‌ها ابلاغ شده که ۴۰۰ نقطه در دستور کار ایمن‌سازی امسال قرار دارد. برای رفع تمام نقاط حادثه‌خیز کشور حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برای تامین آن در تلاش هستیم.

به گفته وی، ۲۰۰ پروژه نیمه‌کاره هم در حوزه راه‌های کشور از پارسال داریم که در دستور کار امسال قرار گرفته و مابقی پروژه‌ها را نیز در برنامه‌های کاری قرار می‌دهیم.

اکبری پیش از این درباره ماهیت نقاط حادثه‌خیز به ایسنا گفته بود: عمده این نقاط تقاطع‌ها، میدان‌ها، قوس‌ها و پیچ‌های تند است که به‌صورت مستقیم یا با زاویه به جاده‌های دیگر متصل می‌شود؛ هر کدام از اینها هم نسخه خاص خود را می‌طلبد. ممکن است در یک نقطه‌ صرفا تعدادی تابلو جوابگو باشد، نقطه دیگری روشنایی نیاز داشته باشد، نقطه‌ای به تقاطع زیرگذر یا روگذر احتیاج داشته باشد، جای دیگری میدان باید اصلاح شود و از جمله این موارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه قرار این است که امسال حتما ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز اصلاح شود، درباره بودجه مورد نیاز این کار نیز توضیح داده بود: بر اساس تجربه‌ این سال‌ها، معمولا هر نقطه به‌طور متوسط ۱۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد، یعنی برای اصلاح ۴۰۰ نقطه به ۴۰۰۰ میلیارد تومان پول نیاز داریم. علاوه بر این ۴۰۰ نقطه، حدود ۲۶۰ نقطه نیمه‌کاره هم داریم که پروژه‌های سال قبل یا دو سال قبل است و به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. بنابراین برنامه ما اصلاح ۴۰۰ نقطه جدید به‌علاوه ۲۶۰ مورد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه