انرژی

بومی‌سازی ۹۹‌ درصدی تجهیزات انتقال گاز کشور



بومی‌سازی ۹۹‌ درصدی تجهیزات انتقال گاز کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی در حاشیه برگزاری آئین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، کارکنان مناطق عملیاتی را نیروهای گمنامی معرفی کرد که مانند سربازان هشت سال دفاع مقدس در پشت خطوط لوله گاز به خدمت‌رسانی و دفاع از محور توسعه و اقتصاد کشور مشغول هستند.

وی، وسعت شبکه خطوط لوله پرفشار گاز کشور را بیش از ۴۰ هزار کیلومتر برشمرد و بر اهمیت نقش کارکنان در حفاظت و نگهداشت این زیرساخت حیاتی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: اکنون ۹۹ درصد تجهیزات و تأسیسات مورد استفاده در صنعت گاز کشور بومی‌سازی شده که این حجم از خودکفایی صنعت گاز ایران، حاصل تلاش و پشتکار کارکنان است.

حسینی همچنین به مدیریت میدانی بحران پیش‌آمده حاصل از انفجار خطوط لوله سراسری گاز در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: حضور سریع و به‌موقع نیروهای فنی و عملیاتی در محل حادثه و تلاش شبانه‌روزی همکاران برای بازگرداندن خطوط به مدار انتقال گاز، ستودنی بود.

وی بیان کرد: کارکنان عملیاتی موفق شدند توطئه دشمنان را نقش بر آب کنند و بدون فوت وقت در حداقل زمان ممکن، با ترمیم شبکه خطوط لوله، انتقال پایدار و بی‌وقفه گاز به مصرف‌کنندگان را به انجام برسانند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در پایان، از همه مردم خواست با مدیریت مصرف گاز طبیعی و کاهش یک درجه‌ای دمای منزل، از هدررفت این سرمایه ملی جلوگیری کنند تا با انتقال این انرژی طبیعی به همه مشتریان، زمستانی بی‌دغدغه داشته باشیم.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع مهر

نوشته های مشابه