انرژی

تازه‌ترین گفته‌های وزیران نفت و انرژی اوپک پیش از نشست ۱۸۶



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق در بدو ورود به وین گفت: ما هرگز درباره گرفتن تصمیمی که همسو با دستیابی به تعادل و ثبات بیشتر در بازار جهانی نفت باشد تردید نخواهیم داشت.

وی در تازه‌ترین اظهارنظرش در پاسخ به پرسشی درباره کاهش عرضه احتمالی روزانه یک میلیون بشکه‌ای ازسوی اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس به خبرنگاران گفت: هنوز برای صحبت درباره عددی خاص زود است و ما هنوز وارد این مرحله از مذاکرات نشده‌ایم.

در همین حال، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: ما مشتاقانه منتظر توافقی هستیم که تعادل عرضه و تقاضا را تضمین کند.

عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان هم پیش از ورود به دبیرخانه اوپک برای حضور در صدو هشتادو ششمین نشست عادی این سازمان در پاسخ به پرسشی درباره اینکه امروز درباره چه موضوعی مذاکره خواهید کرد پاسخ داد: مسائل بسیار زیاد و هیجان‌انگیز.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عربستان، امارات متحده عربی، عراق، الجزایر پیش از عزیمت به دبیرخانه اوپک برای حضور در صد و هشتاد و ششمین نشست عادی این سازمان در هتل پارک حیات وین ملاقات و مذاکراتی چندجانبه داشتند.

نشست ۱۸۶ وزیران نفت و انرژی اوپک در محل دبیرخانه دائمی این سازمان در وین و به ریاست آنتونیو اوبرو اوندو (Antonio Oburo Ondo)، وزیر صنعت، معدن و انرژی گینه استوایی در حال برگزاری است.

منابع اوپک‌پلاس در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده‌اند که کاهش عرضه احتمالی اعضای اوپک‌پلاس می‌تواند به یک میلیون بشکه در روز برسد که این رقم افزون بر رقم روزانه ۲ میلیون بشکه تصویب شده و کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه‌ای که به‌طور ناگهانی در ماه آوریل تصمیم آن گرفته شد، خواهد بود.

در صورت تصویب کاهش عرضه روزانه یک میلیون بشکه‌ای، مجموع کاهش عرضه اعضای اوپک‌پلاس به ۴ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه در روز معادل ۴.۵ درصد تقاضای جهانی نفت برای نفت خام می‌رسد.

سی و پنجمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) نیز با حضور سران هیئت‌های نمایندگی کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک، دبیرکل اوپک و نمایندگان رسانه‌ها روز یکشنبه (۱۴ خردادماه) در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در دبیرخانه اوپک برگزار خواهد شد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه