کشاورزی و دامپروری

تامین یک میلیارد دلار اعتبار برای طرح شبکه‌های فرعی آبیاری



تامین یک میلیارد دلار اعتبار برای طرح شبکه‌های فرعی آبیاری

به گزارش خبرگزاری مهر، صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم تهران در نشستی با مدیران آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، کردستان و کرمانشاه، بر تکمیل و بهره‌برداری کامل از طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور مطابق با برنامه عملیاتی مشترک وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و نیرو تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد اتمام و تکمیل این کلان‌پروژه دو وزارتخانه جهادکشاورزی و نیرو موظف هستند مطابق با برنامه عملیاتی مشترک، طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور را به بهره‌برداری کامل برسانند.

نیازی شهرکی با اشاره به سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به استان آذربایجان غربی و افتتاح و بهره‌برداری ۵ هزار هکتار از اراضی این طرح اظهار داشت: بهره‌برداری کامل از این طرح علاوه بر افزایش تولید محصولات کشاورزی، مهاجرت معکوس و بکارگیری نیروهای بومی را در پی خواهد داشت.

وی درباره مشکلات فاز نخست این طرح مبنی بر تخصیص نیافتن آب از سوی وزارت نیرو گفت: امیدواریم همکاران وزارت نیرو با تخصیص به موقع آب، بهره‌برداری در زمان تعیین شده این کلان پروژه را فراهم آورند.

بنابراین گزارش، طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور ۲۲۷ هزار هکتار وسعت دارد که تاکنون ۱۴۰ هزار هکتار آن به بهره‌برداری رسیده و تحویل کشاورزان شده است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه