اخبار ویژه

تحرکات گسترده آمریکایی‌ها در مرزهای سوریه-عراق و آماده‌باش در پایگاه‌ها

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی آگاه امروز شنبه از تحرکات امنیتی بی‌سابقه آمریکا و ورود و خروج نیروهای زمینی در مرزهای سوریه با عراق از سمت استان دهوک سخن گفت.

این منبع به سایت «بغداد الیوم» گفت: ارتش آمریکا در مناطق نوار مرزی با سوریه از سمت استان دهوک تحرکاتی داشت.

منبع یاد شده افزود: در پایگاه حریر در فرودگاه اربیل نیز تدابیر امنیتی در دست اجرا است و آژیرهای هشدار به صورت آزمایشی به صدا درآمده و پهپادها در اطراف اربیل و دهوک به پرواز درآمدند.

پیش از این یک منبع امنیتی آگاه امروز اعلام کرد که ورودی‌های پایگاه «عین الاسد» در غرب استان الانبار از عصر روز جمعه همچنان مسدود هستند.

این منبع در گفتگو با سایت «بغداد الیوم» اظهار کرد: ورودی‌های پایگاه عین الاسد در پی تنش‌های روبه‌فزونی در لبنان و حملات اسرائیل به ضاحیه جنوبی و سایر شهرهای لبنان که موجب شهید و زخمی شدن تعداد زیادی شد، مسدود شدند.

منبع یاد شده گفت: ورودی‌های پایگاه تا این لحظه همچنان مسدود بوده و پرواز پهپادها به شکل گسترده‌ای ادامه دارند، تصور عمومی این است که پایگاه در آماده‌باش حداکثری بوده و برای هرگونه شرایط اضطراری آماده جنگ است و این را پرواز گسترده پهپادها و نیز استقرار نیروها بر بالای برجک‌ها و کاهش رفت‌وآمدها در مناطق گسترده‌ای از پایگاه نشان می‌دهد. رفت‌وآمد در داخل پایگاه تقریبا محدود شده و این نشان از وجود دستورالعمل‌ها و توصیه‌های موکدی در خصوص احتیاط، هوشیاری و باقی ماندن در داخل ساختمان‌های مستحکم برای مقابله با هرگونه شرایط اضطراری است.

این منبع تاکید کرد: پایگاه که بخش بزرگی از نیروهای آمریکایی موجود در عراق را در خود جای داده، بخش‌های مختلفی از جمله نیروهای زرمی، سامانه‌های پدافند هوایی، مهندسی و هوانوردی دارد.

عین‌الاسد یکی از بزرگترین پایگاه‌های موجود در عراق است که بخش بزرگی از نیروهای آمریکایی موجود در این کشور را در خود جای داده و طبق اطلاعات اولیه تعداد آنها به هزاران سرباز می‌رسد.

برخی منابع آگاه بامداد امروز شنبه افشا کردند که سفارت آمریکا در بغداد تدابیر امنیتی را بر اساس دستورالعمل‌های بالایی از سوی واشنگتن تشدید کرد.

منابع یاد شده به بغداد الیوم گفتند: در حالی که نیروها در سفارت آمریکا در بغداد بر اساس دستورالعمل‌هایی از واشنگتن به حالت آماده‌باش درآمده‌اند، اقدامات امنیتی در ورودی‌های اصلی سفارت آمریکا واقع در منطقه الخضراء شهر بغداد تشدید شده است.

همچنین این منابع افزودند: این تدابیر در چارچوب آمادگی برای هرگونه شرایط اضطراری که ممکن است با توجه به تنش‌های به وجود آمده در لبنان و پیامدهای آن بر کل منطقه خاورمیانه رخ دهد، در پیش گرفته شدند.

پیشتر برخی منابع آگاه گزارش دادند که دو پایگاه عین الاسد و الحریر در بغداد برای هرگونه شرایط اضطراری به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملات هوایی عصر جمعه خود، مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد که به شهادت سید حین نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان منجر شد.

این شدیدترین حمله از زمان آغاز تنش مرزی میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در اکتبر گذشته است.

انتهای پیام

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه