عمران و اشتغال

تحویل بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی در سال گذشته



تحویل بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی در سال گذشته

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با بیان بیش از ۴۰ درصد گردش مالی در حوزه صنعت ساختمان اتفاق می‌افتد، آمار بالای اشتغال در بخش ساختمان را یادآور شد و گفت: امروز کمترین آمار افزایش بیکاری در بخش ساختمان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، علی مطیع جهان در یک نشست خبری با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال در حوزه ساختمان اظهار کرد: امروز بخش ساختمان در همه حوزه‌های اقتصادی فعالیت دارد و سهم بسزایی از تولید ناخالص داخلی، ارزش افزوده، بهره‌وری و رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای اتاق تعاون گفت: سال گذشته و در دولت سیزدهم در راستای ساخت واحدهای مسکونی اقداماتی صورت گرفت و ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در بخش تعاون به اتاق تعاون سپرده شد. خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و ۳۰۰ هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن توافق شده است.

به گفته مطیع جهان اتاق تعاون در سال گذشته بیش از ۴۳ هزار واحد مسکونی تحویل داده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود این روند با قدرت بیشتری در سال‌جاری ادامه یابد.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران افزود: اگر بحث اشتغال را در نظر بگیریم صنعت ساختمان و مسکن به دلیل تولید بالا بخشی اثر گذار است و ما به گواه آمار کمترین آمار افزایش بیکاری را در این بخش شاهد هستیم.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه