عمران و اشتغال

تعیین تکلیف کارخانه قند شازند/کمک ۳۰۰ میلیاردی به استان مرکزی



ایسنا/مرکزی رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: مجموع کمک‌ها و بسته‌های معیشتی بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی در سال گذشته و سال جاری در استان مرکزی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.

سید پرویز فتاح، شامگاه چهارشنبه ۲۱ تیرماه، در نشست جمع‌بندی سفر به شهرستان‌های استان مرکزی اظهار کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به محرومین در شهرستان کمیجان، ۶۰ میلیارد تومان کمک مالی و ۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه از طرف بانک سینا پرداخت شد که مجموعا ۱۱۰ میلیارد تومان شد.

وی با بیان اینکه برای همه شهرستان‌های استان تسهیلاتی را کنار گذاشته‌ایم گفت: در شهرستان‌های شازند و خنداب نیز ۲۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و ۵ میلیارد تومان برای بهزیستی و کمیته امداد گذاشتیم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی در استان مرکزی اقدام می‌شود ولی این اقدامات دیده نشده است. مجموع کمک‌ها و بسته‌های معیشتی بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی در سال گذشته و سال جاری در استان مرکزی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.

فتاح افزود: برای حوزه اقتصادی مهمترین تصمیم ما مربوط به کارخانه قند شازند بود که موافقت کردیم از آنجایی که این کارخانه ۲۰ هکتاری سالهاست تعطیل شده و زمینش داخل شهر واقع شده، از کانال کمیسیون ماده ۵ در مرکز استان برای آن تعیین تکلیف شود و بخش عمده‌ای از آن به شهرداری برای کارهای عام‌المنفعه شهری تعلق گیرد و بخشی از زمین نیز برای کاربری مسکونی به بنیاد داده ‌شود که ما تعهد می‌دهیم مسکن خوبی را برای محرومین بسازیم.

رئیس بنیاد مستضفان ادامه داد: اگر از این به بعد، تاخیری صورت گیرد در حیطه استان مرکزی است، زیرا آمادگی بنیاد مستضعفان را رسما امروز اعلام کردیم و امیدواریم هرچه زودتر این مهم انجام پذیرد و گره ۲۰ ساله هرچه سریعتر در دولت سیزدهم بازگشایی شود.

وی با اشاره به بازدیدهای دیگر در استان گفت: شعبه کارخانه بهنوش را در شازند افتتاح کردیم که تمام تجهیزات لازم را به آنجا بردیم و جای توسعه بیشتر نیز دارد. از شرکت دانه چین که خوراک دام و طیور را تامین می‌کند نیز بازدید کردیم که موافقت شد تا ظرفیتش بالا رود و توسعه داده شود.
فتاح ادامه داد: از دامداری زرین خوشه نیز بازدید داریم که با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی ظرفیتش را حداقل دو برابر کنیم تا از نظر تولید شیر و گوشت تأثیر بسیار زیادی در استان مرکزی بگذارد. در شهر صنعتی کاوه نیز برای توسعه ۲۰ هزار تنی سردخانه با ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم و این سرمایه گذاری‌ها در شهرستان ساوه ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه هر درخواستی برای مسائل اقتصادی از ما شود بررسی خواهیم کرد گفت: در هر کدام از درخواست‌ها و پیشنهادات در استان مرکزی که با شرایط بنیاد سازگار باشد، در سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا توسعه بیشتری در استان صورت گیرد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه