اخبار ویژه

«تنها کنار هم» جایزه افتخاری جشنواره لوکاس را گرفت

به گزارش ایسنا، فیلم کوتاه «تنها کنار هم» به نویسندگی و کارگردانی امید میرزایی و تهیه‌کنندگی سعید خانی و انجمن سینمای جوانان رفسنجان، موفق به کسب جایزه افتخاری چهل و هفتمین دوره جشنواره بین‎‌المللی فیلم لوکاس در کشور آلمان شد. همچنین این فیلم کوتاه در ادامه حضور جهانی خود به بیست و سومین دوره جشنواره فیلم رجیو و بیستمین دوره جشنواره وکس در کانادا راه یافت.
 
جشنواره بین‌المللی لوکاس (LUCAS)، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین رویدادهای فیلم در کشور آلمان است. لوکاس، تمرکز خود را بر تولیدات برجسته و باکیفیت بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در تمام فرم‌های آن قرار می‌دهد. در این دوره «تنها کنار هم» به‌عنوان تنها نماینده ایران در میان ۱۸ فیلم بخش مسابقه حضور داشت.

در بیانیه هیات داوران برای انتخاب این اثر آمده است: «به‌عنوان هیات داوران، تصمیم گرفته‌ایم که جوایز افتخاری را به‌سادگی اعطا نکنیم. ما به‌خصوص از بازیگر کودک فیلم شگفت‌زده شدیم. حتی در اولین صحنه می‌توانستید با بازی او هم‌ذات‌پنداری کنید. شما به‌سرعت به واقعیتی متفاوت کشیده می‌شوید… مضامین عدالت، مسئولیت و خانواده از طریق شخصیت‌ها به تصویر کشیده شده و منتقل می‌شود و فیلم را به جهان مرتبط می‌کند».

چهل و هفتمین دوره جشنواره بین‎‌المللی فیلم لوکاس از ۵ تا ۱۱ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳) در کشور آلمان برگزار شد.

«تنها کنار هم» هم‌زمان با این جایزه، به بیست و سومین دوره جشنواره فیلم رجیو با تاریخ برگزاری ۴ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۴ آبان تا ۴ آذر ۱۴۰۳) در کشور ایتالیا و بیستمین دوره جشنواره وکس با تاریخ برگزاری ۱۳ تا ۱۶ نوامبر (۲۳ تا ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۳) در کشور کانادا نیز راه یافت.

فیلم کوتاه «تنها کنار هم» پیش‌ از این موفق به کسب جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و تدوین از هفتادمین دوره جشنواره راژیا در قزوین شده و مستقیم به چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران راه پیدا کرده است. آخرین حضور این فیلم در سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم اولدنبورگ آلمان بوده است.  

در خلاصه داستان «تنها کنار هم» آمده است: در نیمه‌ شبی زمستانی، ایست بازرسی بین‌راهی به مسافران یک اتوبوس مشکوک می‌شود. در میان مسافران، پسربچه‌ای که تنها سفر می‌کند؛ توجه پلیس، راننده و مسافران را به خود جلب می‌کند.

علیرضا ثانی‌فر، پرهام غلاملو، صادق برقعی، محمد موحدنیا، سبا امیری در این فیلم کوتاه به ایفای نقش پرداخته‌اند و پخش بین‌الملل اثر بر عهده سولماز اعتماد است.

عوامل «تنها کنار هم» عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: امید میرزایی، تهیه‌کننده: سعید خانی و انجمن سینمای جوانان رفسنجان، مدیر فیلم‌برداری: مهرداد افراسیابی، تدوین: پگاه احمدی، صدابردار: میلاد ملکی، صداگذار: زهره علی‌اکبری، دستیار کارگردان: محمد رشیدی‌فر، میثم میرزایی، مدیر تولید: بهنام روشن، طراح لباس: منیژه عزیزی، طراح صحنه: رامین کرد علی‌وند، طراح چهره‌پردازی: هادی هاشمی، منشی صحنه: مه‌نیا محمودی، موسیقی: مهدی کرمی، لوگو: محمد روح‌الامین، پوستر: محمد شکیبا، محمد تقی‌پور، عکاس: محمدرضا عبدلی، تیزر: امید میرزایی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.

انتهای پیام

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه