کشاورزی و دامپروری

تولید سالانه ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای در برنامه هفتم



تولید سالانه ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای در برنامه هفتم

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۳ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونت‌های وی در محل نمایشگاه آفتاب افتتاح شد.

غلامرضا نوری قزلجه در مراسم افتتاحیه آیفارم با اشاره به دغدغه‌های تولیدکنندگان حوزه کشاورزی، در بحث بازار، گفت: در کشور از بالاترین مقام تا سایر رده‌ها تاکید بر تأمین امنیت غذایی دارند.

وی افزود: سیستم نوین آبیاری و کشت‌های متراکم در سطح وسیع از نیازمندی این بخش بوده زیرا منابع آبی کشور محدود است.

نوری قزلجه ادامه داد: بر اساس برنامه هفتم توسعه مکلف هستیم سالانه برای ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستم آبیاری هوشمند را اجرا کنیم‌؛ به اضافه تولید ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه‌ای که در برنامه هفتم تعریف شده است.

وی تصریح کرد: تولید پایدار و توسعه عمودی که یکی از اهداف دیگر بخش کشاورزی است نیاز دارد از تولیدات داخلی به شکل گسترده استفاده شود.

نوری قزلجه به تولیدکنندگان توصیه کرد: هزینه تمام شده را باید به حداقل برسانید تا توان رقابت به وجود آید؛ به ویژه در سیستم آبیاری، ساخت گلخانه‌ای این هزینه‌ها باید کاهش یابد تا مشتریان بیشتری داشته باشید.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات عنوان کرد: ارتباطات تجاری بین‌المللی قطعاً یکی از راه‌های توسعه تولید است. وزارتخانه هم تلاش می‌کند تا برای تکنولوژی و محصولات فناوری تولید داخل بازار خارجی فراهم کنیم تا همسایگان از این ظرفیت بهره مند شوند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه