عمران و اشتغال

جزئیات برگزاری نشست شورای عالی کار



در نشست اخیر شورای عالی کار مقرر شد تا کمیته‌ تدوین آیین نامه نحوه حضور نمایندگان کارگر و کارفرما در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف تشکیل و گزارشی از خروجی معافیت‌های اعمال شده درخصوص خدام و کارکنان بقاع متبرکه ارائه شود.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جزییات نشست شورای عالی کار اظهار کرد: در این جلسه بحث تمدید آیین‌نامه مستثنی شدن خدام و کارکنان بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا از شمول موادی از قانون کار در دستور قرار گرفت و مقرر شد تا کارشناس مطلع از اداره اوقات در نشست بعدی شورای عالی کار که شنبه آخر ماه خرداد است، حضور یابد و گزارشی از خروجی معافیت‌هایی که تاکنون اعمال شده ارائه دهد.

وی افزود: این آیین‌نامه به استناد ماده ۱۹۱ قانون کار مصوب سال ۱۳۷۳ به تصویب رسید که به موجب آن خدام و کارکنان بقاع متبرکه دارای پنج نفر نیروی انسانی شاغل از شمول برخی از مواد قانون کار به مدت پنج سال معاف شوند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: موضوع بعد نحوه حضور نمایندگان کارگر و کارفرما در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف بود که قرار شد آیین نامه آن در جلسات کارشناسی توسط نمایندگان حاضر در شورا بحث و بررسی و کمیته‌ای در خصوص تدوین آیین‌نامه تشکیل شود.

ابوی درباره مباحث حاشیه‌ای نظیر پرداخت حق عائله‌مندی و مزد منطقه‌ای گفت: در خصوص حقوق و دستمزد، بیمه و درمان، حق عائله مندی و مزد منطقه‌ای هیچ بحثی به میان نیامد و مباحث پیشنهادی به جلسه آینده شورای عالی کار موکول شد.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه