اخبار ویژه

جشنواره فیلم و عکس سینمای جوان «راژیا» در ایستگاه پایانی – اطلاع رسانی شباب

به گزارش ایسنا، در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ایران در مجموع ۶۹ فیلم به نمایش درآمد، این جشنواره در ۲ بخش فیلم کوتاه و عکس از روز سه شنبه ۲۷ شهریور ماه آغاز به کار کرد تا روز جمعه ۳۰ شهریور ادامه داشت.

بنا بر این خبر تعداد ۴۶۲ فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت ۶۹ اثر در این بخش توسط هیأت انتخاب و داوران برگزیده شد که از این میان ۴۵ فیلم داستانی، هفت فیلم پویانمایی و ۱۱ فیلم مستند و ۶ فیلم تجربی بود.

۹۹ عکاس و فیلمساز فیلم کوتاه از استان‌های گیلان، همدان، یزد، بوشهر، هرمزگان، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، قزوین و تهران در این جشنواره شرکت کرده بودند.

راه احیای سینمای ملی توجه به ظرفیت استان‌هاست

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، در سخنانی در این مراسم، ضمن تشکر از برگزارکنندگان هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در قزوین، اظهار کرد: نگاه اولیه من در سازمان سینمایی تقویت استان‌ها بوده و همیشه گفتم اگر می‌خواهیم سینمای ملی احیا شود باید نگاه و توجه ما به استان‌ها باشد. باید فیلم‌سازان استان‌ها و نگاه بومی ما تقویت شود.

وی بیان کرد: انحصارطلبی در حوزه فرهنگ و سینما برای گروهی خاص و تجمیع امکانات برای گروهی خاص از مشکلات دوره‌های گذشته ما بوده است.

خزاعی گفت: جوانان هنرمند در استان‌ها آینده سینما را می‌سازند و نخبگان فرهنگی ما همین جوانان هنرمند در استان‌ها هستند که وظیفه ما کشف استعداد و ارائه امکانات برای شکوفایی استعدادهای آنها است.

معرفی برگزیدگان بخش عکس

در این مراسم با حضور داوران بخش عکس؛ «ساسان مویدی» و «حسین رحمانی»، به  برگزیدگان این جشنواره در بخش عکس لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

در بخش تک عکس لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال در بخش تک عکس به طور مشترک به «اسحاق آقایی» برای عکس «تابستان داغ» از یاسوج و «امین رحمانی» برای عکس «صیاد» از تاکستان اهدا شد.

لوح افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال به «محسن دراهکی» برای عکس «زنان شالیزار» از برازجان اهدا شد و لوح افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال به عکس دوم «محسن قضاتی» برای عکس «زمین بازی» از تویسرکان اهدا شد.

تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای عکس اول به «یاسر محمدخانی» برای عکس «شهر سوخته» از اراک اهدا شد. تندیس جشنواره لوح افتخار و ۱۲۰ میلیون ریال در بخش مجموعه عکس به «محسن خادمی» برای مجموعه «شبهای تاریک» از قزوین اهدا شد.

معرفی برگزیدگان بخش فیلم

جایزه بهترین فیلم جشنواره به «سعید خانی» برای فیلم «تنها کنارهم» از تهران اهدا شد. جایزه بهترین کارگردانی فیلم داستانی به «امیرعلی سی‌سی پور» برای فیلم «شلال» از بندرعباس و  هم چنین به «امید میرزایی» برای فیلم «تنها کنارهم» از تهران اهدا شد.

جایزه بهترین پژوهش مستند به «صبا کاظمی» و «نیما حسن‌بیگی» برای فیلم «آواز گمشده» از قزوین اهدا شد. جایزه بهترین فیلم پویانمایی به «فاطمه احمدی» برای فیلم «مرد و پنجره» از اراک اهدا شد. در بخش جایزه بهترین فیلم مستند لوح افتخار به «دلاور دوستانیان» برای کارگردانی فیلم «جن» از تهران و تندیس جشنواره به «پارسا انصاری» برای فیلم «شرور» از  تهران اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم تجربی به «رضا دانش پژوه» برای فیلم «ایلی‌ها» از یاسوج اهدا شد. لوح افتخار بهترین فیلم‌نامه تألیفی به «رضا پُردل» برای فیلم «من خوبم نگران نباش» از رشت اهدا شد. جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی به «فرزانه قائم‌زاده» و «عطا مجابی» برای فیلم «کینوپیو-۲۵۲» از قزوین اهدا شد.

جایزه بهترین فیلمبرداری به «آرمین یوسف زاده» برای فیلم «مرده خور» از رشت اهدا شد. جایزه بهترین تدوین به «پگاه احمدی» برای فیلم «تنها کنارهم» از تهران اهدا شد. جایزه بهترین صدای فیلم به «بهزاد توکلی» برای صدابرداری و صداگذاری فیلم «کندو» از تهران اهدا شد.

جایزه بهترین استعداد جوان جشنواره به «محمدامین قربانزاده« برای فیلم «آخرین سواری» از تهران اهدا شد. جازه بهترین فیلم با موضوع کارآفرینان و صنایع خلاق به «محمد مطیعی» برای فیلم مستند «نقش در نقش» از قزوین اهدا شد.

جایزه بخش ویژه سردار سلیمانی نیز به «امیرمهدی توکلیان» برای فیلم تجربی «خزندگان» از شیراز اهدا شد. جایزه ویژه هیأت داوران به «زهره زمان» برای فیلم «نومان« از انزلی اهدا شد.

انتهای پیام

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه