انرژی

جلوگیری از هدررفت ۵۸۲ هزار بشکه نفت در نیمه نخست ۱۴۰۳



جلوگیری از هدررفت ۵۸۲ هزار بشکه نفت در نیمه نخست ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی با بیان اینکه عملیات برداشت نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار، نقش بسیار مهمی در کاهش سوزاندن حجم قابل توجهی نفت دارد، گفت: این اقدام، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و هدررفتن سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در گرفتن تصمیم برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری بموقع از چاه، همچنین طراحی تسهیلات فرآورش مناسب در میدان‌های نفتی را حاصل می‌کند.

وی با قدردانی از فعالیت‌های مهم انجام‌شده در سخت‌ترین شرایط کاری و آب‌وهوایی با وجود تحریم‌های موجود بیان کرد: کارشناسان این شرکت توانستند تعمیر اساسی ۵۷ مخزن تحت فشار درون واحدهای عملیاتی و تفکیک‌گرهای سرچاهی را با موفقیت به سرانجام برسانند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: هزار و ۳۰۷ مورد تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرایندی در کنار نصب و تعویض ۱۵۵ مورد صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها از اقدام‌های ارزشمند دیگر نیروهای عملیاتی نفت و گاز گچساران در ۶ ماهه اخیر است.

کمالی اعلام کرد: در این مدت ۱۰۹ مورد رفع نشت از خطوط لوله نفت، آب و پساب و ۳۶ مورد تعویض کوپن‌های ضدخوردگی به‌منظور کیفیت تولید و کاهش نرخ خوردگی انجام شده است.

وی به تعمیر کلی ۶۴۴ مورد دستگاه تجهیزات فرایندی شامل دستگاه ذخیره خشک‌کننده و مولد هوا، الکتروموتور، ترانسفورماتور و رله‌های حفاظتی، تلمبه‌های نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی، دیزل آتش‌نشانی و دستگاه توربین گازی اشاره و تصریح کرد: نیروهای جهادی و عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران موفق شده‌اند ۱۱۵ مورد تعمیر کلی، ایمن‌سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها و تفکیک‌گرها را از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون با موفقیت انجام دهند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع مهر