بازار و کسب و کار

دکوراسیون خانه‌تان را با یراق‌آلات مدرن زیباتر کنید

یراق‌آلات؛ جزئیات کوچک، تأثیری بزرگ

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که یک تغییر کوچک می‌تواند چه تأثیر شگرفی بر ظاهر و حس و حال خانه‌تان داشته باشد؟ یراق‌آلات، جزئیات کوچک و ظریفی که به درها، کابینت‌ها و کشوها جان می‌بخشند، از جمله همین عناصر هستند. با انتخاب یراق‌آلات مدرن و زیبا، می‌توانید به راحتی دکوراسیون خانه‌تان را متحول کنید و فضایی شیک و دلنشین خلق کنید.

چرا یراق‌آلات مهم هستند؟

  • تعیین‌کننده سبک: یراق‌آلات، یکی از عناصری هستند که به شدت بر سبک دکوراسیون داخلی تأثیر می‌گذارند. یک دستگیره کلاسیک می‌تواند به خانه شما ظاهری سنتی ببخشد، در حالی که یک دستگیره مدرن و مینیمال، فضایی امروزی و شیک ایجاد می‌کند.
  • افزایش کارایی: یراق‌آلات مدرن، علاوه بر زیبایی، عملکرد بهتری نیز دارند. لولاهای آرام‌بند، دستگیره‌های ارگونومیک و کشوهای روان، استفاده از فضاهای مختلف خانه را آسان‌تر می‌کنند.
  • دوام و ماندگاری: یراق‌آلات باکیفیت، برای سال‌های طولانی دوام می‌آورند و به شما اطمینان می‌دهند که سرمایه‌گذاری شما ارزش خوبی داشته است.

در این مقاله، به بررسی انواع مختلف یراق‌آلات مدرن، مزایای استفاده از آن‌ها و راهکارهایی برای انتخاب بهترین یراق‌آلات برای خانه‌تان خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید تا با دنیای شگفت‌انگیز یراق‌آلات آشنا شوید و خانه‌تان را به فضایی رویایی تبدیل کنید.

دکوراسیون خانه‌تان را با یراق‌آلات مدرن زیباتر کنید

دستگیره هوشمند

دستگیره‌های هوشمند اچ تی ان پرایم و فیلیپس، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تحولی در دنیای یراق آلات ایجاد کرده‌اند و به یکی از پرفروش‌ترین محصولات این حوزه تبدیل شده‌اند. دستگیره‌های هوشمند، با ارائه‌ی امکانات و مزایای متعدد، زندگی را برای کاربران آسان‌تر و امن‌تر کرده‌اند.

برخی از قابلیت‌های این دستگیره‌ها عبارتند از:

قابلیت باز کردن درب با اثر انگشت

قابلیت باز کردن درب با رمز عبور

قابلیت باز کردن درب با تشخیص چهره

قابلیت اتصال به تلفن همراه

قابلیت ارسال هشدار

علاوه بر این امکانات، دارای ویژگی‌های دیگری مانند قابلیت تنظیم زمان بسته شدن خودکار، قابلیت کنترل تردد افراد، قابلیت مانیتورینگ پشت درب ، قابلیت تردد آزاد و … نیز می‌باشند. قیمت دستگیره هوشمند فیلیپس را در htnsmart.com و قیمت دستگیره هوشمند اچ تی ان پرایم را در htnprime.com مشاهده نمایید.

دستگیره هتلی

این نوع دستگیره‌ها به دلیل استفاده در هتل‌ها، به این نام شناخته می‌شوند. دستگیره هتلی معمولا از جنس آلومینیوم یا استیل ساخته شده و دارای طراحی مینیمال هستند. به جهت اینکه این دستگیره‌ها معمولا با کارت باز می‌شوند به آن دستگیره یا قفل کارتی نیز می‌گویند.

دستگیره هتلی

قفل استخری یا باشگاهی

این نوع قفل‌ها برای درب کمدهای استخر و سونا که در معرض رطوبت دائمی هستند، مناسب می‌باشند. قفل استخری یا باشگاهی معمولا از جنس استیل ضد زنگ یا پلاستیک فشرده ساخته شده و در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم هستند.

قفل استخری

چشمی در دیجیتال

اولین برخورد شما با هر مکانی، درب ورودی آنجاست. چشمی در دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به باز کردن درب، ببینید چه کسی پشت در است. این چشمی‌ها به یک دوربین و مانیتور مجهز هستند که تصاویر و ویدئوهای زنده را از بیرون درب نشان می‌دهند و امنیت و آرامش خاطر را برای شما فراهم می‌کنند.

برخی از چشمی‌های درب دیجیتال به دستگیره هوشمند هم متصل می‌شوند. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که با مشاهده تصویر فرد پشت درب، از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند خود درب را باز کنید و یا با فرد پشت درب صحبت کنید.

دستگیره درب

دستگیره در یکی از مهم‌ترین یراق آلات درب یک ساختمان است. این محصول علاوه بر زیبایی، نقش مهمی در امنیت ساختمان نیز دارد. شرکت اچ تی ان پرایم دستگیره درب‌های با کیفیت و متنوعی در انواع مختلف و با جنس‌های متفاوت مانند زاماک و استیل تولید می‌کند.

دستگیره درب استیل

دستگیره درب استیل از جنس استیل 304 ساخته شده و دارای ظاهری زیبا و مدرن است. این دستگیره ها دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارند . دستگیره درب استیل در دو رنگ سیلور و مشکی تولید می‌شود و معمولا در بیمارستان‌ها و مکان‌های پرتردد مثل مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگیره درب زاماک

دستگیره درب زاماک عمر و مقاومت بيش‌تری نسبت به دستگیره‌های آلومینیومی دارد. دستگیره های زاماک اچ تی ان پرایم با سیستم آبکاری پیشرفته در رنگ‌های طلایی، سیلور، کافی و مشکی تولید می‌شوند که نسبت به سایر جنس‌ها در تست سالت اسپري نتیجه بهتری داشته و طول عمر بیشتری دارند، همچنین آبکاری این دستگیره‌ها شامل 7 سال ضمانت بدون قید و شرط می‌باشد.

اچ تي ان پرايم تنها دارنده نشان استاندارد در استان تهران بوده و دارای استاندارد ١٧٠٨٩ می‌باشد. همچنین شایان ذکر است كه این دستگیره‌ها تاييدیه مركز تحقيقات و سازمان آتش‌نشاني را نیز دارند و در برابر آتش نیز مقاوم هستند.

دستگیره رزت

دستگیره درب رزت یا دو تکه

دستگیره درب رزت نوعی دستگیره درب است که از دو تکه مجزا تشکیل شده است:

  • تکه رزت: این بخش که به عنوان پایه دستگیره نیز شناخته می‌شود، بر روی سطح درب نصب می‌شود.
  • تکه دستگیره: این بخش که شامل اهرم یا دکمه برای باز و بسته کردن درب است، به رزت متصل می‌شود.
دستگیره حیاطی

دستگیره درب حیاط

اولین چیزی که هنگام ورود به یک خانه یا ساختمان توجه افراد را به خود جلب می‌کند، درب ورودی و دستگیره آن است. دستگیره درب حیاط می‌تواند به عنوان نقطه کانونی ورودی، زیبایی و ظرافت را به خانه شما اضافه کند. دستگیره درب حیاط در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی موجود است که می‌توانید آن را با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

قفل مگنتی

قفل مگنتی

قفل مگنتی از سری قفل‌ها با تکنولوژی جدید محسوب می‌شود که از قابلیت‌های چشمگیری برخوردار است و همین موضوع آنها را از سایر قفل‌های معمولی متمایز کرده است. از تفاوت قفل مگنتی با سایر قفل‌های اچ تی ان پرایم، می‌توان به باز و بسته شدن درب به کمک خصوصیات مغناطیسی و آهن‌ربایی و کم صدا بودن این قفل اشاره کرد.

لولا مخفی

لولای در

لولای در نقش مهمی در باز و بسته شدن در دارد، علاوه بر این، لولاها وظیفه ایمن نگه داشتن خانه شما را بر عهده دارند. اگر لولای در ضعیف باشد ممکن است تحت فشار و سنگینی درب بشکند یا درست عمل نکند و حتی امکان باز شدن را برای سارقین فراهم کند.

انواع یراق آلات کابینت

یراق آلات کابینت به طور کلی به دو دسته تزئینی و کاربردی تقسیم می‌شوند. یراق آلات تزئینی برای زیبایی و ظاهری دکوراسیون استفاده می‌شوند و یراق آلات کاربردی برای کارایی و عملکرد کابینت‌ها استفاده می‌شوند.

دستگیره کنسول

دستگیره کابینت

دستگیره کابینت یکی از مهم‌ترین یراق آلات کابینت است که در انواع مختلف تولید می‌شود. دستگیره‌ها به دو دسته کلی توکار و روکار تقسیم می‌شوند. دستگیره‌های توکار در داخل درب کابینت نصب می‌شوند و ظاهری مدرن و مینیمال به کابینت می‌بخشند. دستگیره‌های روکار نیز روی سطح درب کابینت نصب می‌شوند و تنوع طرح و رنگ بیشتری دارند.

دستگیره‌های اچ تی ان پرایم در دو نوع تک پیچ و دو پیچ تولید می‌شوند که از جنس زاماک هستند و دارای 7 سال ضمانت بدون قید و شرط می‌باشند. برند اچ تی ان پرایم تنها دارنده نشان ملی استاندارد در استان تهران است که با تنوع طرح و رنگ دستگیره‌های کابینت خود پاسخگوی هر سلیقه ای می‌باشد.

نکاتی برای انتخاب دستگیره کابینت:

  • سبک دکوراسیون: دستگیره کابینت باید با سبک دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ باشد. برای مثال، اگر دکوراسیون آشپزخانه شما کلاسیک است، می‌توانید از دستگیره کابینت نئوکلاسیک یا کلاسیک استفاده کنید.
  • اندازه: دستگیره باید متناسب با اندازه درب کابینت باشد.
  • راحتی: دستگیره باید به گونه‌ای باشد که به راحتی در دست گرفته شود و از آن استفاده شود.
  • جنس: دستگیره‌ها از جنس‌های مختلفی مانند زاماک، آلومینیوم، پلاستیک، چوب و سرامیک تولید می‌شوند. انتخاب جنس دستگیره به سلیقه شما و دکوراسیون آشپزخانه بستگی دارد.
  • قیمت: قیمت دستگیره کابینت به عوامل مختلفی بستگی دارد. با در نظر گرفتن بودجه، سبک دکوراسیون، کیفیت و جنس دستگیره، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ریل کشو

ریل کشو از دیگر یراق آلات مهم کابینت است که برای حرکت روان و آسان کشوها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریل‌ها در انواع مختلفی با تحمل وزن‌های متفاوت در بازار موجود هستند.

انواع ریل‌های برند اچ تی ان پرایم عبارتند از:

  • ریل تاندوم باکس 3D: ریل‌های 3D که به ریل‌های کف‌خواب هم شناخته می‌شوند در سه جهت خاصیت رگلاژ کردن دارند و نسبت به ریل‌های معمولی سه تکه وزن بیشتری را تحمل می‌کنند. مکانیزم آرام‌بند دارند و دارای آبکاری گالوانیزه با 7 سال ضمانت بدون قید و شرط هستند.
  • ریل فول مجیک باکس (تاچ و آرام‌بند): ریل مجیک اچ تی ان از دو جز متفاوت تشکیل شده است. یک ریلی که زیر بدنه قرار می‌گیرد و یک جز بدنه کناری است که به جای MDF از بدنه خود ریل استفاده می‌شود. مهم‌ترین تمایز اچ تی ان پرایم استفاده از بافر برنجی است که بسیار مقاوم بوده که در طول زمان خاصیت آرام‌بندی خود را از دست نمی‌دهد. این ریل تا 50 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند.
ریل تاندوم
  • ریل دومینیک: این ریل در سه مدل براکت کوتاه، متوسط و بلند عرضه می‌شود و دارای آبکاری گالوانیزه است. این ریل نیز از دو جزء ریل و بدنه کناری تشکیل شده است و دارای بافر برنجی می‌باشد. این ریل تا 40 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند.
  • ریل سه تکه پمپی: این ریل دارای مکانیزم آرام بند می‌باشد که هنگام بسته شدن کشو به آرامی بسته می‌شود و در اندازه‌های 30، 35، 40، 45 و 50 سانتیمتر ارائه می‌شود.
  • ریل سه تکه تاچ: این ریل دارای مکانیزم تاچ می‌باشد که با اندکی لمس درب کشو به آرامی باز می‌شود.
  • ریل سه تکه ساچمه‌ای: این مدل ریل یکی از معمولی‌ترین و رایج‌ترین ریل‌ها در بازار می‌باشد که تحمل وزن کمتری نسبت به سایر ریل‌ها دارد. تفاوت بارز این ریل اچ تی ان پرایم با سایر برندها استفاده از رنگ الکترو استاتیک مشکی است که باعث می‌شود ریل در محیط‌های مرطوب زنگ نزند و ضخامت بیشتری دارد که باعث می‌شود کشو وزن بیشتری را تحمل کرده و لق نزند.

دستگیره کمد دیواری

دستگیره کمد دیواری نیز مانند دستگیره کابینت، در انواع مختلف تولید می‌شود و نقش مهمی در زیبایی و کارایی کمد دیواری دارد. برخی دستگیره‌های تک پیچ یا دو پیچ اچ تی ان پرایم هم برای کابینت قابل استفاده می‌باشد و هم برای کمد، کمد دیواری یا حتی کنسول و میز تلویزیون.

نکاتی برای انتخاب دستگیره کمد دیواری:

  • سبک دکوراسیون: دستگیره کمد باید با سبک دکوراسیون اتاق خواب یا هر فضایی که کمد در آن قرار دارد هماهنگ باشد. به طور مثال، اگر سبک فضا مدرن باشد باید از دستگیره کمد دیواری مدرن استفاده نمایید.
  • اندازه: دستگیره باید متناسب با اندازه درب کمد باشد.
  • راحتی: دستگیره باید به گونه‌ای باشد که به راحتی قابل استفاده باشد و به دست آسیب نزند.
  • جنس: دستگیره‌ها از جنس‌های مختلفی مانند زاماک، آلومینیوم، استیل و سرامیک تولید می‌شوند. انتخاب جنس دستگیره به سلیقه شما و دکوراسیون اتاق بستگی دارد.

پایه کنسول

پایه کنسول، قطعه‌ای اساسی در طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی است که نقش مهمی در زیبایی و عملکرد یک کنسول ایفا می‌کند. این پایه‌ها نه تنها در استقامت کنسول شما نقش دارد، بلکه به عنوان یک عنصر تزئینی نیز عمل کرده و به سبک و فضای کلی محیط می‌افزاید.