اقتصاد کلانبانک

روسیه الگوی جهان شد – ایسنا



رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرد که تجربه روسیه در پرداخت‌ها با ارز ملی کشورهای دیگر را به فکر ایجاد سیستم‌های پرداخت جایگزین سوق داده است.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت سهم روبل در پرداخت‌های صادراتی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ تقریبا سه برابر شده و به ۳۹ درصد رسیده است.

وی در نشست شورای دولتی روسیه در مسکو بیان کرد: سهم پرداختی برای صادرات با «ارزهای سمی غربی» در سال گذشته به نصف کاهش یافته است.

پوتین خاطرنشان کرد: مشکلات پرداخت همچنان موضوع اصلی صادرات است، زیرا تحریم‌های غرب مانع پرداخت برای صادرات و واردات می‌شود.

رئیس‌جمهور روسیه گفت ما به کار خود در این زمینه ادامه می‌دهیم و همراه با همکاران خارجی خود، قصد داریم از ارزهای ملی به‌طور گسترده‌تر استفاده کنیم همچنین تسویه حساب‌ها را از طریق سیستم‌های پرداخت تسویه، پلتفرم‌ها انجام دهیم.

ولادیمیر پوتین تاکید کرد: تجربه روسیه کشورهای دیگر را به فکر ایجاد سیستم‌های پرداخت جایگزین سوق داده و اکنون در سراسر جهان موضوعات ایجاد زیرساخت‌های به اصطلاح پرداخت فراملی در حال بررسی است.

او می‌گوید: من می‌خواهم بر این موضوع تاکید کنم که بسیاری از کشورها و مناطق جهان با دقت این کار را انجام می‌دهند و امکان استفاده از ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی و دارایی‌های مالی دیجیتال را بررسی می‌کنند؛ چنین سیستمی به آرامی و مستقل از کشورهای ثالث عمل خواهد کرد.

روسیه در این زمینه با مشکلات لجستیکی روبرو بوده است، اما مسکو انتظار دارد که با توسعه مسیر حمل و نقل شمال-جنوب بسیاری از امور را تسهیل کند.

بیزنس گزارش کرد، شرکت‌های روسی حتی در کشورهای دوست، در یافتن خریدار، سازماندهی مذاکرات تجاری، کسب اطلاعات بازاریابی، حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با مشکل مواجه هستند و از دولت خواست تا به همه موارد ذکر شده و مرتبط رسیدگی کند.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه