اقتصاد کلان

تکرار روند نزولی در بازار هفته گذشته بورس



در هفته‌ای که گذشت، بازار سرمایه روند نزولی را مانند هفته‌های قبل‌تر تجربه کرد و شاخص از حدود یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحد به یک میلیون و ۹۴۶ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بورس هفته جاری را با روند کاهشی سپری کرد و به غیر از روز دوشنبه و چهارشنبه در روزهای دیگر شاخص بورس و فرابورس نزولی بود.

شنبه (۲۸ مرداد ماه) شاخص بورس با ۱۶ هزار کاهش روی یک میلیون و ۹۵۷ هزار واحد ایستاد و روز بعد البته روند کاهشی شدت کمتری داشت و شاخص بورس حدود ۳۰۰۰ واحد کاهش داشت.

دوشنبه اما این روند دقیقا مانند دوشنبه هفته گذشته معکوس شد، چرا که شاخص کل در بازار سرمایه حدود ۲۴۰۰ واحد افزایش داشت و رقم یک میلیون و ۹۵۶ هزار واحد را به ثبت رساند.

در دو روز بعد نیز با ادامه روند نزولی، این شاخص با حدود ۱۸ هزار واحد کاهش، روی یک میلیون و ۹۳۸ هزار واحد ایستاد و نهایتا در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری (چهارشنبه) شاخص بورس با ۸۳۸۴ واحد افزایش به یک میلیون و ۹۴۶ هزار واحد رسید.

فرابورس نیز همین روند را تجربه کرد و در روز نخست هفته جاری ۳۲۳ واحد کاهش داشت و رقم ۲۵ هزار و ۹۶ واحد را ثبت کرد. نهایتا تا پایان هفته ۱۳۰ واحد کاهش دیگر را هم تجربه کرد و روی ۲۴ هزار و ۹۶۸ واحد ایستاد.

در این میان به ترتیب نمادهایی مانند سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و غیره بیشترین تکرار را در میان نمادهای شاخص داشتند که همواره روند مثبت و منفی آن‌ها نیز بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس گذاشت.

همچنین مجتمع جهان فولاد سیرجان، ایران خودرو دیزل، بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب، پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس در هفته جاری گذاشتند.

انتهای پیام.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه