کار و تعاون

سال گذشته در استان تهران ۱۳۱ هزار فرصت شغلی ایجاد شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «حامد ویسکرمی» در سی و چهارمین جشنواره امتنان به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی صنفی در استان تهران فعالیت دارند که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته و بالغ بر ۳۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان در جهت ارتقای سطح ایمنی کار صورت گرفته که خروجی آن کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار نسبت به سال گذشته بوده است. با این وجود تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و در تلاشیم در جهت ارتقای سطح ایمنی و بهداشت کار اقدامات موثرتری انجام دهیم.

ویسکرمی با اشاره به اینکه کارگران ستون فقرات تولید کشور هستند، خطاب به کارگران حاضر در جشنواره گفت: زمانی که شما کارگران در مسیر تأمین استقلال اقتصادی کشور گام برمی دارند، این بدان معناست که تک تک شما در حال تولید قدرت ملی و بین المللی هستید و این ارزش و اهمیت کارگران را نشان می‌دهد که اثرات آن را در پیشرفت کشور در تمام مقاطع شاهد هستیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران یادآور شد: اگر کارگر نباشد رکن اصلی که همان تولید است، خاصیت خود را از دست خواهد داد. اگر کارگر نباشد، اقتصاد مقاومتی بی‌معنی خواهد بود. این کارگر است که در کنار سایر منابع انسانی همچون کارفرماها می‌تواند با خلاقیت، نوآوری و تلاش، کشور را در ریل موفقیت قرار داده و منجر به بهبود وضعیت تولید و حضور مؤثر در بازارهای رقابتی شود.

وی اضافه کرد: قطعاً وجود چنین افراد مؤثر در حوزه اقتصاد می‌تواند از هرگونه خروج ارز جلوگیری کرده و به توسعه صادرات منجرشود که این موضوع در اشکال مختلف و در قالب اقتصاد مقاومتی بارها عیان شد، بطوریکه طی سال‌هایی که کشور دچار تحریم‌های مغرضانه غرب بوده و هست با تلاش‌های این عناصر مهم اقتصاد کشور در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته و این توسعه همچنان نمایان است.

ویسکرمی در تشریح جزئیات این جشنواره تصریح کرد: ما در این دوره برگزاری جشنواره تعداد هزار و ۸۷۱ طرح را بعنوان کاندیدای عنوان برتر توسط کارفرمایان، مدیران و کارگران ثبت نام کرده و پس از ده‌ها داوری انجام شده و بازدیدهای میدانی ۴۰ کارگر شامل چهارکارگر نمونه و هشت گروه کاری برتر انتخاب شدند و در کنارآن پنج کارفرمای برتر در سطح استان نیز حائز رتبه شدند.

وی شاخص‌های انتخاب را خلاقیت و نوآوری در محصول تولیدی، خطوط تولیدی، اصلاح ساختار تولیدی در سطوح مختلف اقتصادی، ارز آوری در توسعه صادرات، توجه به رعایت حقوق کارگران و اهتمام بر رعایت قانون کار برشمرد.

مانع زدایی در حوزه تولید

در ادامه این جلسه «علیرضا فخاری» استاندار تهران ضمن تبریک این هفته به جامعه کار و کارگر کشور، با تاکید بر اینکه باید بسترهای لازم را در حوزه‌های رقابت پذیر فراهم کرده و مانع‌زدایی کنیم، یادآور شد: در حوزه تولید که در ریل شکوفایی و استقلال اقتصادی قرار می‌گیرد و نیاز به یک نگاه حمایتی دارد، باید دید بازتری به آینده و ترکیبات جدید در حوزه فرامرزی داشته باشیم، از این رو ما باید با نگاهی که برگرفته از تولیدات داخلی یا همان مؤلفه قدرت ماست در حوزه‌های بین المللی تأثیرگذار باشیم.

وی یکی از مهمترین علل بالا بودن نرخ تمام شده محصولات نهایی را وجود اشکال ساختاری در شیوه‌ها، فرآیندها، ابزارها و تجهیزات برشمرد و تصریح کرد: باید در این خصوص بازنگری‌های جامع صورت گیرد و نقاط کور باید روشن شود ضمن آنکه تفاوت در نگاه بطور خاص نگاه دولتی به بخش خصوصی باید مورد حل و فصل قرار گیرد تا آنچه که محصول سال‌ها تلاش استمرار در حمایت از کارگر و تولیدات داخلی است، دارای اثربخشی مضاعف قرار گرفته و بتوانیم در عرصه رقابت پذیری علاوه بر فراهم آوری زمینه‌ها، مؤثر و مفید باشیم.

فخاری خاطر نشان کرد: ما به عنوان مسئول وظیفه داریم تا دست تمام تلاشگران عرصه تولید، کسانی که برای استقلال کشور زحمت می‌کشند و کسانی که موجب سربلندی و عزت کشور هستند، ببوسیم و برای عزت و توسعه یافتگی کشور، تحقق شعارهای اقتصادی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید شده است و برای آرامش و آسایش عمومی مردم کشور تلاش کنیم تا محدودیت‌هایی که طی این سال‌ها گریبان اقتصاد کشور را گرفته است، برداریم.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه