کشاورزی و دامپروری

صادرات ۵۰۰ تن عسل ایرانی به چین



به گزارش خبرنگار مهر، تورج صارمی، مجری طرح توسعه زنبورداری کشور در حاشیه نخستین همایش ملی زنبور عسل و صنایع وابسته در پاسخ به این پرسش مهر که با توجه به رتبه سوم ایران در تولید عسل، ارزآوری این محصول برای کشور چقدر است، گفت: بر اساس آمار سرشماری سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۹۴ هزار زنبوردار، ۱۳۶ هزار تن عسل در کشور تولید کردند. پیش بینی می‌شود این عدد امسال به ۱۴۰ هزار تن عسل و ۱۱۰۰ تن نیز سایر محصولات مانند ژل رویال، گرده، بره موم و… برسد.

وی افزود: سال گذشته حدود ۱۶۰۰ تن عسل را صادر کردیم. یکی از اهدافی که برای توسعه صادرات دنبال می‌کنیم با توجه به قابلیتی که عسل ایرانی دارد تدوین زنجیره محصولات زنبور عسل است.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با شکل گیری زنجیره‌های محصولات زنبورعسل علاوه بر تولید قراردادی، ساماندهی تولید داخل، توسعه صادرات پیگیری شود.

صارمی با بیان اینکه دستاورد اقدامات انجام شده صادرات عسل به چین است، گفت: سال گذشته صندوق حمایت از توسعه زنبورداری با هماهنگی‌هایی که داشت قرارداد صادرات عسل بالغ بر ۵۰۰ تن با چین را به امضا رساند.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور در پایان گفت: در تلاش هستیم تا با تأمین عسل از زنبورداران و اتحادیه‌های استانی زمینه صادرات عسل با کیفیت را به چین و سایر کشورها فراهم کنیم.



منبع :مهر

نوشته های مشابه