انرژیکشاورزی

صنعت آب صنعتی استراتژیک است/ مردم در مصرف صرفه جویی کنند



صنعت آب صنعتی استراتژیک است/ مردم در مصرف صرفه جویی کنند

به گزارش خبرنگار مهر هاشم امینی مدیر عامل آبفای کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کشور ما در یک اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد و مدیریت منابع آب دشوار است و آحاد جامعه باید به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: در دنیا میانگین بارش بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلی متر در آسیا ۶۰۰ تا ۶۵۰ و در کشور ما ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی متر است که منجر به کاهش منابع زیر زمینی شده است.

به گفته این مقام مسئول ۹۲ درصد در حوزه کشاورزی است که مدیریت این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است و آب شرب هم همینطور زیرا استراتژیک است و سلامت جامعه به این مسأله باز می‌گردد و این آب باید از سلامت برخوردار باشد.

مدیر عامل آبفای کشور خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف آب در سه بخش برنامه ریزی می‌شود مدیریت مصرف در فرهنگ سازی، مدیریت مصرف در حوزه قانونی و مدیریت مصرف در بخش فنی که انتظار می‌رود در بخش فرهنگ‌ی باید خوراک تغییر رفتار را آموزش دهیم به عنوان مثال ابزار آلات که در خانه استفاده می‌شود با تغییر رفتار کوچکی اثر بسیار زیادی در منابع آبی شرب داشته باشیم.

امینی اضافه کرد: در قانون ششم توسعه قیمت گذاری ها به گونه‌ای است که مشترکان بد مصرف مشمول تعرفه‌های پلکانی می‌شوند که منجر به تغییر رفتار مصرف کنندگان نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پساب باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: ما از ظرفیت پساب‌ها برای صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد، حتی باید ظرفیت داخلی ساختمان‌ها نظیر فضای سبز باید از ظرفیت آب خاکستری استفاده شود.

خبر در حال تکمیل است…..

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع مهر

نوشته های مشابه