ارتباطات و فن آوری اطلاعات

فراخوان جایزه ابوریحان توسط فرهنگستان علوم منتشر شد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرهنگستان علوم، به منظور تکریم و گرامی‌داشت پژوهشگران جوان و برجسته کشور که دست‌آوردهای علمی شاخص و سهم ارزنده‌ای در پیشبرد یکی از رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی داشته‌اند، گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران هر سال یک جایزه به نام جایزه ابوریحان بیرونی، دانشمند پر آوازه ایرانی، به یک نفر از دانشمندان جوان و برجسته در رشته‌های علوم پایه کشور که در حوزه تخصصی خود شاخص بوده و از حسن شهرت علمی و اخلاقی برخوردار باشند، اعطا می‌کند.

شرایط اولیه پذیرش نامزدهای دریافت جایزه به شرح ذیل است:

متقاضی باید دارای مدرک دکتری در یکی از رشته‌های علوم پایه و ملیت ایرانی با حداکثر سن ۴۰ سال تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۳ باشد.

نحوه نامزد شدن به وسیله خود پژوهشگر یا توسط یکی از استادان با سابقه کشور است و این جایزه به هر فرد حداکثر یک بار اعطا خواهد شد.

متقاضیان تا پایان بهمن ماه فرصت دارند تا مدارک خود را به گروه علوم پایه فرهنگستان علوم ارسال و یا به آدرس [email protected] ایمیل کنند.

جهت تکمیل فرم مشخصات علمی و سوابق آموزشی و پژوهشی به وبگاه فرهنگستان علوم، سایت انجمن‌های ریاضی، آمار، فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی و زیست‌شناسی مراجعه کنید.

مرجع تصمیم‌گیری در مورد اعطای جایزه، گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است.

تلفن دفتر گروه علوم پایه فرهنگستان علوم ۰۲۱۸۸۶۴۵۵۹۵ است.

فراخوان جایزه ابوریحان توسط فرهنگستان علوم منتشر شد

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع مهر

نوشته های مشابه