اقتصاد کلانبانکطلا

فروش ۱۰۱ کیلو شمش طلا در حراج امروز/ فردا حراج سکه برگزار می‌شود



در شصت و یکمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله، ۱۰۱ کیلوگرم شمش طلای استاندارد به ارزش بیش از ۵۸۳ میلیارد تومان فروخته شد و فردا نیز جلسه بیست و پنجم حراج سکه طلا در این مرکز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امروز (سه شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳)، شصت و یکمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شد که از مجموع ۱۰۱ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، همه این شمش‌ها با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

بر این اساس از زمان برگزاری اولین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله به تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ تا امروز، طی ۶۱ جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، ۱۱ هزار و ۳۱۶ کیلوگرم شمش مورد دادوستد قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از ۵۱.۳ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد.

جزئیات مجموع ۶۱ جلسه حراج شمش در مرکز مبادله

حراج سکه به خانه بیست و پنجم رسید

همچنین، فردا چهارشنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۳، بیست و پنجمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار می‌شود و مهلت واریز وجه‌الضمان آن از ساعت صبح ۸ امروز آغاز شد و تا ۲۳ امشب ادامه دارد.

گفتنی است؛ براساس اعلام بانک مرکزی و مرکز مبادله ارز و طلای ایران، برای تامین تقاضای موجود در بازار سکه، قرار است از هفته آینده تعداد جلسات حراج سکه طلا از دو جلسه به سه جلسه افزایش یابد. همچنین مقرر است با توجه به نیازهای موجود عرضه سکه در جلسات حراج نیز بیشتر شود تا به نیازهای موجود در بازار سکه پاسخ داده شود.

همچنین در یک اقدام جدید و برای اولین باز قرار است در حراج‌های سکه، انواع سکه بهار آزادی به تاریخ هر سال بزودی تولید و عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش جلسات حراج سکه به ۳ بار در هفته

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه