کشاورزی و دامپروری

فناوری هسته‌ای محصولات کشاورزی را ماندگارتر می‌کند



فناوری هسته‌ای محصولات کشاورزی را ماندگارتر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم‌اندیشی بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای در بخش کشاورزی با رویکرد علمی – اجرایی با حضور مسؤولان سازمان انرژی اتمی و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

این نشست هم‌اندیشی با توجه ویژه به ابعاد سلامت‌محوری محصولات کشاورزی (در محموله‌های صادراتی و وارداتی)، با حضور معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها و نمایندگان بخش‌های اجرایی و تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی، به ریاست مشاور وزیر و مدیر کل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری در محل وزارت برگزار شد.

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی در خصوص برگزاری این نشست گفت: توسعه بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای در بخش کشاورزی با رویکرد ارتقای کیفیت و ماندگاری محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات و برخورداری از استانداردهای بین‌المللی صادرات، نظرات و چالش‌های بخش‌های مختلف وزارت در استفاده از فناوری پرتودهی در محصولات کشاورزی و راه‌اندازی سامانه‌های پرتودهی، در این نشست هم‌اندیشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گفته ابوالفضل رئوفی، در این راستا شرکت توسعه کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی، برای همکاری و تعامل در راهبری موضوعات تحقیقاتی، پژوهشی و عملیاتی مورد نیاز در زمینه استفاده از فناوری هسته‌ای در بخش کشاورزی با رعایت استانداردها، الزامات، ضوابط فنی، ملی و بین‌المللی موجود، اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است؛ در این نشست توافق شد؛ کارگروه‌های تخصصی با حضور نمایندگان بخش‌های اجرایی و تحقیقاتی متناظر، به منظور احصای اولویت‌های هر بخش با بررسی الزامات، ضوابط، قوانین ملی و بین‌المللی و استانداردهای مربوطه، تشکیل شود.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه