عمران و اشتغال

لزوم بازارسازی برای فروش محصولات خانگی و محلی


لزوم بازارسازی برای فروش محصولات خانگی و محلی

مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت با اشاره به اهمیت بازارسازی کسب و کارهای خرد و خانگی و محلی که بیش از ۳ میلیون شغل را تحت شعاع قرار می دهد، گفت: امروز فروش دغدغه مهم کارآفرینان محلی است و می توان بستر عرضه و فروش محصولات و کالاهای ایرانی را به‌منظور توسعه کسب‌وکارهای خرد و خانگی و محلی فراهم و آنها را در داخل و خارج کشور توانمند کرد.

به گزارش ایسنا،محمد حسین قمری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با مجموعه فرهنگی هنری هفتا که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد:این تفاهم نامه به منظور رشد کسب و کارهای خرد خانگی، توسعه زیرساخت‌های صادراتی و تسهیل در تامین کالاهای ایرانی نظیر مواد غذایی، سوغات و صنایع دستی در راستای بازاریابی و فروش در بسترهای آفلاین و آنلاین برومرزی و درون مرزی امضا شد.
وی افزود:با توجه به اهمیت بازارسازی کسب و کار خرد خانگی و محلی که بیش از ۳ میلیون شغل و کسب و کار را تحت شعاع قرار می‌دهد یکی از کارهایی که لازم بود در دولت انجام شود بازارسازی برای فروش محصولات خرد و خانگی است.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت اظهار کرد: درحال حاضر فروش مهم ترین دغدغه کارآفرینان محلی است و محصولات متنوع و با کیفیتی در سطح خرد و خانگی تولید می‌شود که می‌توان با بسته‌بندی مناسب در جایگاه‌های فروش درون مرزی و برون مرزی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
قمری ادامه داد: ما علاوه بر آموزش جهت ارتفاع کیفیت فروش و متناسب با نیازهای روز جامعه هدف به صورت آفلاین می توانیم به کمک مجریان طرح محصولات را در معرض نمایش و فروش عموم در قفسه‌های متنوع فروشگاهی مجموعه‌هایی نظیر  هفتا قرار دهیم.
مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت خاطرنشان کرد:در این طرح سامانه‌ای جهت درج محصولات معرفی می‌شود که افراد می‌توانند با درج محصولات خود علاوه بر حضور در بازارهای داخلی کالاهای با کیفیت خود را نیز در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای در معرض نمایش بگذارند.
وی افزود:در دفتر خدمات عمومی طی سال‌های اخیر همواره به دنبال ساختن بسترهایی بودیم که به صورت عمومی افراد را برای عرضه محصولات و توسعه کسب و کار خود در داخل و خارج کشور توانمند کنیم که این تفاهمنامه و پیش تر اقدامات مشابه در راستای همین امر مهم صورت گرفته است.
انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه