تولید و تجارت

لزوم تجمیع نشان‌های تجاری در صنعت کفش



لزوم تجمیع نشان‌های تجاری در صنعت کفش

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: این سازمان بر اساس مأموریت‌های محوله دو اقدام را در زمینه زیرساخت‌های صنعتی و حمایت از واحدهای صنعتی کوچک ارائه می‌کند.

وی افزود: با توجه به حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارائه مجوز برای ایجاد شهرک‌های صنفی تخصصی در کشور به عنوان مأموریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در حال حاضر این سازمان اقدامات لازم را برای تأمین زیرساخت‌ها انجام می‌دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ایجاد مجتمع‌های تخصصی با همکاری اتحادیه‌ها در فضایی به وسعت ۲۷ هزار متر مربع در دو بخش خدماتی و تولیدی در ۷ طبقه طراحی شده است، یکی از طبقات به عنوان فضای دائمی نمایشگاهی برای خرید مردم به صورت مستقیم از تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: این آمادگی وجود دارد که دولت، زمینه‌های لازم برای ایجاد شهرک‌های تخصصی صنفی را فراهم کند البته اگر بخش خصوصی هم توانمندی داشته باشد، مجوزهای لازم را صادر خواهیم کرد.

مقیمی ادامه داد: حدود ۹۰ شهرک تخصصی در سراسر کشور وجود دارد مثل شهرک آب، شهرک سنگ، شهرک حوزه صنایع شیمیایی و سایر شهرک‌های تخصصی که بستگی به ظرفیت‌های جغرافیایی و امکانات مناطق دارد، ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمات حمایتی و برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی پیش بینی‌هایی صورت گرفته است؛ در برخی از کشورها رایزنی‌های لازم در زمینه حضور صنعتگران ایرانی انجام شده است و تردیدی نیست با حضور تولیدکنندگان، بازارهای جدیدی هم ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: یکی از مشکلات در زمینه خوشه‌های صنعتی، گستردگی نشان‌های تجاری در صنعت کفش است؛ بر اساس آمارهای تولیدکنندگان در زمینه نشان‌های تجاری، باید یک تجمیع سازی در این زمینه صورت گیرد تا نشان‌های تجاری، هم در بازار داخل کشور و هم در بازارهای خارجی و بین‌المللی، اعتبار پیدا کند.

مقیمی درباره تأمین مالی تولیدکنندگان گفت: با تشکل‌ها و اتحادیه‌ها نشست‌هایی را با موضوع تأمین مالی زنجیره‌ای که یکی از روش‌های نوین در دنیا است، برگزار و اقداماتی پیش بینی شده است و امیدواریم بتوانیم صنعت کفش را همانند سایر صنایعی که از این روش نوین تأمین مالی که بسیار ارزان و در دسترس است، بهره‌مند کنیم.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه