تولید و تجارتمنتخب سردبیر

مبنای قیمت خودروهای مونتاژی مصوبه شورای رقابت است



رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد که خودروسازان مونتاژی باید از قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت تمکین کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسین فرهیدزاده در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: خودروسازان مونتاژی باید از قیمت‌های جدید مصوب شورای رقابت تمکین کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد. مبنا و اساس، همان قیمت‌های شورای رقابت است.

وی افزود: در چند روز اخیر برخی مونتاژکاران هنوز در سایت‌هایشان قیمت‌های قبلی را اعلام کرده‌اند. بنابراین مکاتباتی به صورت تلفنی انجام و در نهایت در جلسه‌ای با این مدیران اتمام حجت شد.

رئیس سازمان حمایت با بیان اینکه سازمان در حال جمع آوری اسناد و مدارک است، تصریح کرد: موضوعات و ابهاماتی وجود داشت که از شورای رقابت استعلام شد و پس از دریافت پاسخ آن اقدامات تعزیراتی بر اساس قیمت‌های اعلام شده شروع خواهد شد.

فرهیدزاده با بیان اینکه یکی از ابهامات این است که آیا شرکت‌ها باید خودروها را با قیمت‌های جدید فقط در سامانه عرضه کنند و نمی‌توانند فروش خارج از سامانه داشته باشند، تصریح کرد: وضعیت کسانی که خودروی مونتاژی به قیمت بالاتر از قیمت‌های خریده‌اند، وابسته به نوع قرارداد است. به طور کلی افراد برای رسیدگی به تخلفات خودروسازان می‌توانند به سازمان‌های استانی صمت و سازمان حمایت و کمیته‌های منطقه‌ای مراجعه کنند تا سند معامله و قرارداد آن‌ها با قیمت‌های اعلام شده سنجیده و احقاق حق شود.

وی افزود: از تاریخ ۱۱ بهمن سال قبل، هرگونه افزایش قیمت گران فروشی است، اما بعضی از خودروسازان قبل از این تاریخ قیمت‌های متفاوتی داشتند که جزو سوالات استعلامی سازمان حمایت است.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه