انرژی

مردم ماهشهر در اوج گرمای کم سابقه با بی آبی مواجه هستند



مردم ماهشهر در اوج گرمای کم سابقه با بی آبی مواجه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم سلامت نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: انتخابات اخیر ثابت کرد پیروز میدان مردم ایران هستند و حکومت مردم سالاری دینی باز هم به رخ جهانیان کشیده شد و بیش از ۳۰ میلیون نفر در انتخابات به ندای رهبری لبیک گفتند.

امام جمعه بندر ماهشهر ادامه داد: افزایش ۱۰ درصدی مشارکت در دور دوم بی سابقه بود؛ مردم با حضور آگاهانه خود در دور دوم نشان دادند که ترفند معاندان و رسانه‌های بیگانه برای توطئه‌های پوچ، شکست خورده است.

وی اضافه کرد: نقطه اوج این حماسه را هموطنان خارج از کشور رقم زدند و در فضای مسموم و در میان فحش و ناسزا پای صندوق رأی حاضر شدند.

حجت الاسلام سلامت نژاد تاکید کرد: اکنون رئیس جمهوری داریم که منتخب مردم است و باید مورد احترام و حمایت تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی قرار گیرد؛ رقابت تمام شد و اکنون وقت خدمت به مردم و رفاقت است.

امام جمعه بندر ماهشهر عنوان کرد: مردم از رئیس جمهور منتخب درخواست دارند فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی بر وفاق ملی متمرکز شود و از سرمایه‌ای که در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و مردم به این سرمایه اعتماد کردند، مراقبت کند.

وی افزود: رئیس جمهور منتخب باید میان جریان‌های سیاسی همدلی را تقویت کند و با تدبیر خود، رقابت‌های انتخاباتی را کنار گذاشته و به همکاری اجرایی تبدیل کند.

حجت الاسلام سلامت نژاد در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر تاکید کرد: مردم بندر ماهشهر آب ندارند و در کمیت و کیفیت آب دچار مشکل هستند. اگر قبلاً در یک یا ۲ منطقه مشکل وجود داشت، الان در تمامی نقاط شهرستان این مشکل وجود دارد.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های انجام شده مشخص شد؛ در شهرستان‌های مجاور ما، کمیت آب دریافتی ۱/۵ برابر جمعیت آن شهرستان است اما در شهرستان بندر ماهشهر ۹۰ هزار متر مکعب آب دریافت می‌شود که پاسخگوی جمعیت این شهرستان نیست و این میزان آب دریافتی در سال‌های اخیر افزایش نداشته است.

امام جمعه بندر ماهشهر عنوان کرد: بنا بر گفته کارشناسان، این شهرستان به حداقل ۱۳۰ هزار متر مکعب آب در طول روز نیاز دارد و قطعی مکرر آب بر کیفیت آب نیز تأثیر گذاشته است.

حجت الاسلام سلامت نژاد تاکید کرد: مطالبه مردم بندر ماهشهر این است که شرکت آب جنوب شرق در استان خوزستان حجم ورودی آب به ماهشهر را افزایش دهد و اگر این کار را انجام ندهد، مردم با مشکلات جدی در گرمای هوا مواجه خواهند شد.

وی بیان کرد: از مسؤولان استانی خواهش داریم که به این مسئله رسیدگی کنند و ما نیز به طور مداوم در حال پیگیری هستیم و اگر مشکل حل نشود، از طریق ترک فعل و دستگاه قضا پیگیر خواهیم شد.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع مهر

نوشته های مشابه