عمران و اشتغال

مهاجران، تنها منبع رشد نیروی کار آمریکا


بر اساس نتایج تحقیقات جدید بنیاد ملی سیاست آمریکا، کارگران مهاجر تنها منبع رشد نیروی کار ایالات‌متحده در بخش اقتصاد پس از سال ۲۰۵۰ خواهند بود.

به گزارش ایسنا، بنیاد ملی سیاست آمریکا، مدت‌ها پیش نیز اعلام کرد تعداد آمریکایی‌هایی که در سنین اولیه کار هستند، راکد خواهد شد. این یافته‌ها آخرین شواهدی است که نشان می‌دهد رشد اقتصادی و استانداردهای زندگی ایالات‌متحده بدون ورود کارگران مهاجر به نیروی کار ایالات‌متحده ضعیف باقی خواهد ماند.

اقتصاددانانی مانند پیا اورنیوس و کلوئی اسمیت از بانک فدرال رزرو دالاس در بیانیه‌ای عمومی خاطرنشان کردند آمریکا با «رشد نیروی کار و بهره‌وری آن» به رشد اقتصادی دست خواهد یافت و به این ترتیب، کسب‌وکارها نمی‌توانند بدون یافتن افرادی برای استخدام، گسترش پیدا کنند و مصرف‌کنندگان آمریکایی از زمانی که شرکت‌ها نتوانند کالاها و خدمات را به دلیل کمبود کارگر ارائه دهند، رنج خواهند برد.

نقش کلیدی کارگران مهاجر در نیروی کار ایالات‌متحده

بر اساس نتایج تحقیقات جدید، طی پنج سال گذشته، فقط ۴۷۹هزار کارگر متولد ایالات‌متحده به نیروی کار اضافه شده‌اند، در حالی که این مورد برای کارگران مهاجر ۳.۶ میلیون نفر است به این معنی که کارگران مهاجر مسئول ۸۸ درصد از رشد نیروی کار در آمریکا از سال ۲۰۱۹ هستند.

رشد نیروی کار برای رشد اقتصادی بسیار مهم است؛ اورنیوس و اسمیت در بیانیه عمومی مشترک خود تایید کردند رشد اقتصادی یا رشد تولید ناخالص داخلی، استانداردهای زندگی در کشورها را بالا می‌برد و بر اساس تجزیه و تحلیل فدرال رزرو دالاس در ماه جولای ۲۰۲۴، از آنجایی که رشد اقتصادی به نیروی کار، سرمایه و بهره‌وری بستگی دارد، رشد این عوامل سرعت اقتصاد را تعیین می‌کند. در حالی که پیشرفت‌های تکنولوژیکی و انگیزه‌های سرمایه‌گذاری به رشد بهره‌وری کمک می‌کند و مهاجرت برای تقویت رشد نیروی کار حیاتی خواهد بود.

پیرشدن جمعیت آمریکا

فوربس گزارش کرد، بیبی بومرهای بازنشسته همچنان عامل مهمی در اقتصاد آمریکا هستند. طبق تحقیقات، با پیر شدن و رشد کندتر جمعیت متولد شده در ایالات‌متحده، مهاجران به بخش مهمی از رشد نیروی کار آمریکا تبدیل شده‌اند. در هر یک از سه دهه گذشته، متولدین خارجی بیش از نیمی از رشد نیروی کار آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. تعداد مهاجران در نیروی کار در طول ۳۰ سال گذشته ۱۹.۱ میلیون نفر افزایش یافته، در حالی که نیروی کار متولد شده‌ ایالات‌متحده ۱۶.۸ میلیون نفر رشد داشته است.

مهاجران، تنها منبع رشد نیروی کار آمریکا

نقش کلیدی فرزندان مهاجران

فرزندان مهاجران منبع اساسی رشد جمعیت و نیروی کار هستند. ایالات‌متحده در طول پنج سال گذشته بدون مهاجران و فرزندان آنها هیچ رشد نیروی کار را تجربه نمی‌کرد. بر اساس این تحلیل، بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴، تعداد کارگران با والدین آمریکایی ۱.۳ میلیون نفر کاهش، در حالی که تعداد مهاجران و فرزندان مهاجر در نیروی کار ایالات‌متحده ۵.۴ میلیون نفر افزایش یافت. نیروی کار ایالات‌متحده بدون مهاجران و فرزندان آنان، بیش از یک میلیون نفر کاهش می‌یافت و پیامدهای منفی بر تورم، رشد و امنیت اجتماعی داشت در حالی که با کمک آنان نیروی کار ایالات‌متحده بیش از چهار میلیون کارگر افزایش یافت.

پیش‌بینی‌های تاریک برای نیروی کار متولد شده در ایالات‌متحده

تحلیل کنونی پیش‌بینی کرد تعداد کل متولدین نیروی کار ایالات‌متحده در سال ۲۰۵۲ به ۱۴۶.۷ میلیون نفر خواهد رسید. این رقم، فقط هشت درصد بیشتر از رقم منتشرشده در سال ۲۰۲۴ است. پس از سال ۲۰۵۲، کارگران مهاجر تنها منبع رشد نیروی کار ایالات‌متحده در اقتصاد آمریکا خواهند بود، حتی قبل از اواسط قرن، آمریکایی‌ها شاهد تعداد ثابتی از متولدین ایالات‌متحده بین ۲۵ تا ۵۴ خواهند بود و جمعیت متولدین و متولدین ایالات‌متحده در سنین اولیه کار (۵۴-۲۵) در سال ۲۰۴۲ به اوج خود خواهند رسید.

مصرف‌کنندگان و مالیات‌دهندگان آمریکایی بهای آن را پرداخت خواهند کرد

در همین راستا، بیانیه ذکر شده که توسط بانک فدرال رزرو دالاس منتشر شد، به افزایش اخیر مهاجرت اشاره و اظهار کرد بازگشت به سطوح پایین‌تر مهاجرت، حفظ سطح معمول رشد اقتصادی برای ایالات‌متحده را غیرممکن می‌کند. در پایان این گزارش آمده است ملت به نوعی در پاییز جمعیتی قرار دارد و زمستان در راه است.

کمبود کارگر می‌تواند در جهت‌های مختلف خود را نشان دهد؛ واشنگتن پست گزارش کرد در شهرستان پرینس جورج، مریلند، کمبود رانندگان اتوبوس باعث شده تا کودکان ۴۵ دقیقه یا بیشتر برای اتوبوس صبحگاهی منتظر بمانند. یکی از والدین گفت می‌دانم که همه جا کمبود راننده اتوبوس وجود دارد و انتظار اینکه اتوبوس‌ها کمی دیر بیایند یک چیز اما اصلا حاضر نشدن یا اصلا نبودن کاملا چیز دیگری است.

بدون دستیاران بهداشتی خانه در یک منطقه، سالمندان بیشتر در خانه سالمندان زندگی می‌کنند. وال استریت ژورنال گزارش کرد وقتی برق‌کار یا لوله‌کش در دسترس نیستند، صاحبان خانه ماه‌ها یا سال‌ها منتظر پروژه‌های مسکن یا بازسازی هستند. به گفته سی ان ان، تعداد ناکافی داروساز باعث شده داروخانه‌ها ساعات کاری خود را محدود کنند. بدون پزشک یا پرستار کافی، آمریکایی‌ها ممکن است در طول بستری شدن در بیمارستان به‌طور نابهنگام از بین بروند یا دچار عفونت شوند.

بر اساس تجزیه و تحلیل کنونی، مصرف‌کنندگان به دلیل کمبود نیروی کار هزینه برای خدمات را با ساعات کمتر و قیمت بالاتر پرداخت می‌کنند. افزایش تعداد کارگران از طریق مهاجرت و ویزای کار موقت باعث کاهش مهاجرت غیرقانونی، افزایش رشد نیروی کار و بهبود زندگی روزمره آمریکایی‌ها می‌شود.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه