کار و تعاون

نزدیک شدن به پایان چند دهه انتظار برای اجرای یک مصوبه تاریخی



نزدیک شدن به پایان چند دهه انتظار برای اجرای یک مصوبه تاریخی

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست پایانی کمیسیون عالی برنامه و بودجه هیئت دولت، این کمیسیون مجدداً با ۳ بند کلیدی اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور موافقت کرد.

این نشست که با حضور سیدحمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و با دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، بندهای مالی اساسنامه شامل «هزینه‌کرد حداکثر نیم در هزار اعتبار هر طرح تملک دارایی سرمایه‌ای»، «۲ درصد از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق و فروش اموال تملیکی» و اختصاص یک در هزار مزد کارگران در هر ماه، توسط کارفرمایان، صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی» تصویب و برای تصویب و ابلاغ نهایی به هیئت دولت ارسال شد.

این بندها، پیش از این در جلسه ۱۷ مرداد با حضور رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه کشور، سید صولت مرتضوی وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مهرداد عظیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تصویب شده بود اما با دستور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، مقرر شد با حضور وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بررسی شود.

مرتضی حاجی علی خمسه، دبیر کمیسیون برنامه و بودجه دفتر هیئت دولت با بیان اینکه احتمالاً در جلسه هفته آینده هیئت دولت، این بندها تصویب و برای اجرا، ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: مقرر شد بندهای پیشنهادی در احکام دائمی بودجه سالانه آورده می‌شود.

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز گفت: بندهای مالی اساسنامه سازمان پیش از این، در بیش از ۱۰ جلسه از جمله در جلسات داخلی با حضور اعضا، جلسات کمیته‌های تخصصی اولیه و توجیهی، کمیته‌های تخصصی، کمیته فرعی و اصلی و یک بار طرح در دولت و برگشت برای اصلاح، بررسی شده بود.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با دائمی شدن بندهای سه‌گانه مالی در احکام بودجه سالانه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، هر سال، نیازی به رایزنی برای آورده شدن این بندها در بودجه سالانه نیست.

وی افزود: با اجرای بندهای سه‌گانه، تمام درآمدهای حاصل شده، از اول فروردین ۱۴۰۳ برای سازمان محاسبه و اعمال خواهد شد.

عظیمی تصریح کرد: تصویب نهایی بندهای مالی سه‌گانه، علاوه بر آورده مالی (بالغ بر صدها میلیارد تومان)، سهم بسزایی در ارتقای مهارت آموزی در کشور به ویژه مهارت افزایی جامعه کارگری و بهبود کیفیت اجرای مأموریت‌های کلیدی و راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواهد داشت.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه