کار و تعاون

نظر منفی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره «وزیر پیشنهادی کار»



نظر منفی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره «وزیر پیشنهادی کار»

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی با اشاره به حضور احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه برای گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرچالش بود و مواضع گذشته وی مورد اعتراض اکثریت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

وی توضیح داد: مواضع میدری به خصوص درباره «نامه جام زهر» و برخی از نطق‌ها و مواضع گذشته وی از سالیان قبل، در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بازخوانی شد و نمایندگان نسبت به آن اعتراض و انتقاد داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت که دغدغه شما، دغدغه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم بوده است، اما آنها اعتماد کردند. وی اشاره‌ای به تجدیدنظر در دیدگاه‌های خود نسبت به گذشته نیز کرد و گفت که راهی که ما برای اصلاحات و آزادی رفتیم، اشتباه بود و از زمان اصلاحات، منازعات سیاسی زیاد شد و از توسعه دور شدیم و الگوی توسعه باید منطبق با واقعیت‌ها باشد و باید اختلافات فکری خود را حل کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین میدری در ادامه جلسه گفت که یکی از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی است که هزینه‌های زیادی را تحمیل کرده است که یکی از راهکارهای آن، تغییر سن بازنشستگی است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که پزشکان در کشورهای پیشرفته حقوق ثابت دریافت می‌کنند و بر اساس تعداد عمل حقوق نمی‌گیرند. وی آمار بیکاری را حدود ۳ میلیون نفر دانست.

رضایی بیان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم دغدغه‌های خود را مطرح کرده و بر حمایت از معلولان، رسیدگی به صندوق‌های بازنشستگی، مسئولیت پذیری وزارت کار در موضوع اشتغال، به کارگیری مدیران کارآمد در بخش‌های مختلف و فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع باید عرض کنم که با توجه به اظهار نظر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، امروز یک واکنش منفی را نسبت به گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهد بودیم.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه