عمران و اشتغال

هاشمی: اقدامات جدی تنبیهی نسبت به عاملان موثر در حادثه معدن طبس انجام شود



هاشمی: اقدامات جدی تنبیهی نسبت به عاملان موثر در حادثه معدن طبس انجام شود

نماینده بیرجند در مجلس گفت: باید اقدامات جدی پیشگیرانه، بازدارنده و تنبیهی نسبت به عاملان مؤثر در حادثه تلخ معدن معدنجوی طبس انجام شود و تمهیدات لازم برای حمایت از خانواده های جانباختگان صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، سید حسن هاشمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود گفت: حماسه افتخارآفرین و مقتدرانه نمازجمعه اخیر را به رهبر معظم انقلاب تبریک عرض کرده و برای دولت وفاق ملی کمال موفقیت را آرزو می کنم.

وی با تسلیت برای حادثه تلخ معدن معدنجوی طبس، گفت: از از اقدامات مؤثر مجلس به ویژه ریاست مجلس تشکر می کنم. ضرورت دارد اقدامات جدی پیشگیرانه، بازدارنده و تنبیهی نسبت به عاملان مؤثر در این واقعه به فوریت انجام شود و تمهیدات لازم برای حمایت مؤثر و پایدار از خانواده های جانباختگان عزیز صورت گیرد.

نماینده بیرجند در مجلس با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه مواد معدنی مقام اول تا پنجم کشور و بزرگ ترین ذخیره های طلا و زغال سنگ کشور را دارد، گفت: با این وجود این استان کمترین سهمی از مسئولیت اجتماعی و حقوق دولتی ندارد و سکنه کنار معادن طلا به نان شب خود محتاج هستند؛ همچنین صاحبان صنایع و معادن به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکرده و معیشت مردمی که در معادن زغال و طلا کار می کنند گریه دار است لذا ضرورت دارد اقدامات لازم جهت این تکلیف مهم صورت گیرد.

هاشمی افزود: خام فروشی مواد معدنی ارزشمند باعث شده معادن ارزشمند این استان هیچ ارزش افزوده‌ای نداشته باشد لذا باید اقدامات جدی برای فرآوری مواد معدنی صورت گیرد. در این شرایط شرکت‌های دولتی علیرغم فعالیت‌های وسیع معدنی و تخریب زیرساخت های حداقلی جاده‌ای هیچ اقدامی برای تأمین زیرساخت های استان انجام نداده که ضروری است به این تکلیف عمل کنند. 

وی بیان کرد: علیرغم آنکه شرکت های دولتی و غیردولتی در امور صنایع و معادن استان حضور فعال دارند، حساب های بانکی آنها در تهران متمرکز و باعث تشدید ناترازی منابع بانکی شده و مالیات‌های مربوطه هنوز هم در تهران و خارج استان پرداخت می شود لذا باید تدابیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

این نماینده مجلس در پایان بیان کرد: کشش درآمدی عمده محصولات کشاورزی استان بالا است، از این رو تقاضا داریم صادرات محصولات زرشک، زعفران و عناب استان خراسان جنوبی در اولویت کاری قرار گیرد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع ایسنا

نوشته های مشابه