اخبار ویژه

«هرچی تو بگی»؛ سمبلی برای شهر اصفهان

فیلم «هرچی تو بگی»، داستان نوجوانان خانواده‌ای را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند با کمک پدربزرگشان اختلافات خانوادگی خود را حل و فصل کنند، اما مانع بزرگ‌تری پیش روی آن‌ها است. 

در نشست رسانه‌ای فیلم «هرچی تو بگی» به کارگردانی «مرتضی آتش زمزم» که سه‌شنبه (۱۷مهرماه) با حضور بازیگران کودک و کارگردان این اثر و همچنین با حضور دختران نوجوان خبرنگار در پردیس سینمای ساحل برگزار شد. مرتضی آتش زمزم، کارگردان فیلم «هرچی تو بگی»، اظهار کرد: بخش زیادی از دغدغۀ من به تصویر کشیدن ظرفیت اصفهان و تکریم بزرگان بود. تشکر می‌کنم از آقای رضا بابک و همه افرادی که کمک کردند. در واقع هنگامی که شروع کردیم سریع به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نزدیک شدیم و دوماه بیشتر فرصت نداشتیم و باید گفت دقایق پایانیِ مانده به این جشنواره، فیلم «هرچی تو بگی» آماده شد.

وی در خصوص قصه فیلم «هرچی تو بگی» گفت: متأسفانه هر روز در اصفهان و کشور شاهد اتفاقات ناخوشایندی هستیم و باید نسل جدید آگاهانه و مطالبه‌تر شوند تا بتوانند این اثر را حل کنند. اصل قصه، سمبل شهر اصفهان است و ازسویی دیگر نیز بچه‌هایی که قدر پدر را نمی‌دانند فقط به دنبال به دست آوردن منافع خود هستند.

این کارگردان افزود: فیلم «هرچی تو بگی» برای نسل آینده است و آیندگان از ما سوال خواهند که چرا ارزش‌های خود را درست نگهداری نکردید. هر موقع از کنار زاینده‌رود عبور می‌کنم، احساس خوبی ندارم پس با حس مسئولیتی که داشتم باید آن را به سرانجام می‌رساندم.

«هرچی تو بگی»؛ سمبلی برای شهر اصفهان

در ادامه این نشست یکی از خبرنگار نوجوان سوال خود را چنین مطرح کرد: «چرا لوکیشین‌هایی مانند منارجنبان و بستر خشک زاینده‌رود را برای فیلم‌برداری انتخاب کردید؟ درست است که واقعیت‌های اصفهان هستند، اما اگر قرار باشد بر مخاطبان خارجی و افراد مختلف پخش شود اثر منفی نخواهد داشت؟»

مرتضی آتش زمزم، کارگردان فیلم «هرچی تو بگی» در پاسخ به این سوال گفت: ۱۲ سال است که بر زاینده‌رود تخصصی کار می‌کنم. خشکی این رودخانه در سال ممکن بود یک هفته در ماه یا دوماه در سال اتفاق افتد، اما در حاضر باید بگویم متأسفانه از ۱۲ ماه سال، ۱۱ماه را خشک است. بنابراین ما باید مطالبه‌گر باشیم و همزادپنداری ایجاد کنیم.

در ادامه نیز، رضا بابک، پیشکسوت سینما، تئاتر و بازیگر فیلم «هرچی تو بگی» در تکمیل صحبت‌های کارگردان، اظهار کرد: صحبت‌های آقای زمزم یکی مسئله‌ها است، چراکه میلیون‌ها موجود زنده در بستر زاینده‌رود زندگی می‌کردند. من تخصصی در اکوسیستم ندارم، اما همیشه دغدغه محیط زیست سر زمینم را داشته‌ام.

وی ادامه داد: با کار هنری تئاتر، سینما، ادبیات، شعر موسیقی باید فرهنگ‌سازی کنیم و مردم و افراد متولی مسائل زیست محیطی باید بیشتر به این مسائل توجه کنند.

همچنین یکی از دیگر خبرنگاران نوجوان، سوال خود این‌گونه بیان کرد: فیلم بسیار خوبی بود، چراکه همه ما اصفهانی هستیم و تا حدودی جذاب است که از شهر صحبت شود و واقعیت‌ها را مشاهده کنیم. شما چگونه از دیدگاه یک کودک به پیچیدگی‌های خانواده اشاره کردید؟ و این فیلم چه تأثیری می‌تواند بر کودکان و نوجوانان داشته باشد؟

رضا بابک، در پاسخ به این سوال تصریح کرد: قطعاً کارهای هنری بر مخاطبینِ خود تاثیرگذار است، چراکه فرهنگ‌سازی به همراه دارد. خیلی خوشحالم که تمام بچه‌ها اینقدر آگاه هستند که نمی‌توان با آن‌ها شوخی کرد. بنابراین بچه‌ها را نباید دست‌کم گرفت و باید به دنبال کارهای قوی‌تری رفت، چراکه آن‌ها قدرت تحلیل بهتری دارند.

انتهای پیام

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه