کشاورزی و دامپروری

وزیر آینده جهاد کشاورزی باید شهامت دفاع از کشاورزان را داشته باشد



وزیر آینده جهاد کشاورزی باید شهامت دفاع از کشاورزان را داشته باشد

عطا الله هاشمی، عضو شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت چهاردهم اظهار کرد: غلامرضا نوری قزلجه از جامعه کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است. وی در کارنامه حرفه‌ای خود حضور در مناصب اجرایی و قانون گذاری را دارد. در واقع وزیر پیشنهادی سال‌ها در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف حضور داشته و این حوزه را می‌شناسد.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران در ادامه به خصوصیت وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: وی تشکل مدار است و به تشکل‌ها اعتقاد دارد. با توجه به ۲ دهه شناخت از وی، در حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله پرورش ماهی در روستای قزلجه فعالیت دارد و فرد پیگیری در حوزه فعالیت کشاورزی بوده و می‌تواند از حق و حقوق کشاورزان خوب دفاع کند.

داشتن شهامت برای دفاع از حق کشاورزان

عضو شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در پاسخ به این پرسش که انتظار فعالان این بخش از وزیر آینده وزارت جهاد کشاورزی چیست، گفت: انتظار است نخست، بخش کشاورزی را خوب بشناسد؛ نقاط قوت و ضعف، خلاءها و کاستی‌هایی که وجود دارد. دوم این که با شهامت و شجاعت باشد تا بتواند با علم، در هیأت دولت از بخش کشاورزی دفاع کند.

وی اظهار کرد: در وزرای پیشین آن گونه که باید از حق و حقوق بخش کشاورزی در سرمایه گذاری، تخصیص اعتبارات و… در جلسات هیأت دولت دفاع نشده است. به عنوان مثال، سهم کشاورزی در تولید ناخالص ملی در برنامه ۵ ساله هفتم توسعه بیش از ۱۴ درصد پیش بینی شده است اما اعتباراتی که در نظر گرفته شده حتی به ۴ درصد هم نمی‌رسد. این امر نشان می‌دهد حقوق بخش کشاورزی در حال تضعیف است.

هاشمی در پایان گفت: بها دادن به تشکل‌ها که نیرو عظیمی است و فراهم‌آوری اطلاعات و داده‌های مستندتر از این طریق می‌تواند وزیر آینده را در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی خودش موفق‌تر کند.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید .

منبع :مهر

نوشته های مشابه