کار و تعاون

پرداخت حقوق بازنشستگان تا پایان اردیبهشت‌ماه



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران از پرداخت حقوق بازنشستگان تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: با محاسبات انجام‌شده، سازمان تأمین اجتماعی تا پایان اردیبهشت امسال بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان پرداختی خواهد داشت و حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی با احتساب مطالبات آنان از ابتدای سال تا ۲۹ اردیبهشت پرداخت می‌شود. افزود: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری مرمت و حق مسکن و حق اولاد این عزیزان اضافه و ابلاغ شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پایان سال گذشته در زمینه بیمه کارگران ساختمانی طرحی در مجلس تصویب و به دولت نیز ابلاغ شد. ضوابط و مقرراتی نیز با عنوان طرحی در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی در مجلس پیش‌بینی شد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در این زمینه طرح اصلاحی ارائه دادند. پس از تصویب طرح در مجلس در نهایت ما اجرا کننده قانون خواهیم بود.

مرتضوی یادآور شد: گاهی زمانی که صحبت از بیمه می‌شود تصور برخی این است که دولت خود قانون وضع کرده یا موضوع آئین‌نامه دولت است. در حالی که همه این موارد بر اساس مقررات و مصوبات مجلس شورای اسلامی با پیمودن مسیر تشریفات قانونی و ابلاغ به دولت است که رئیس‌جمهور نیز برای اجرا به دستگاه‌های دولتی ابلاغ کرده است.

وی اضافه کرد: چنانچه در زمینه طرح بیمه کارگران ساختمانی، مجلس اصلاحات خود را اعمال کند ما نیز آن را اجرایی خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح ملی کالابرگ الکترونیک، وظیفه اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را طراحی و راه‌اندازی سامانه برای طرح مذکور دانست.

وی افزود: سامانه طرح ملّی کالابرگ الکترونیک را در سراسر کشور از دورترین نقاط تا کلانشهرها راه‌اندازی کرده‌ایم. حدود ۵۰ هزار واحد صنفی به این سامانه متصل شدند و پیش‌بینی ما این است که برای اجرای این طرح به‌طور روزانه تراکنش‌ها در هر فروشگاه در یک بازه زمانی ۲۰ تا ۲۵ روزه به حدود ۲۰ عدد برسد.

مرتضوی با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهور بر تسریع اجرای کالابرگ الکترونیک تصریح کرد: بستر اجرای طرح در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاملاً فراهم است. معاون اول رئیس‌جمهور نیز نشست‌های تخصصی را در این زمینه تشکیل می‌دهد. به‌محض این‌که منابع تأمین و ابلاغ شود، بستر برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور فراهم است.

این خبر را در تهران اقتصادی دنبال کنید

منبع :مهر

نوشته های مشابه